شماره ۴۵۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ آذر
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

سامان سالور، کارگردان فیلم سینمایی «تمشک» از اکران این فیلم در هفته اول دی‌ماه بدون سرگروه و در گروه آزاد خبر داد.

سازندگان مجموعه «شهید چمران» این روزها تست گریم بازیگر نقش «شهید چمران» را آغاز کرده‌اند. این سریال در گروه الف ویژه «شهید چمران» به کارگردانی جلیل سامان در گروه ویژه و مستند مرکز سیمافیلم تولید می‌شود.

جرج کلونی یک برنامه تلویزیونی درباره‌ هالیوود و نگاه تجاری آن در دهه 1990 می‌سازد.

«آیدا» فیلمی از پاول پاولیکوفسکی که درامی سیاه و سفید است و داستان زندگی در دهه 1960 در لهستان را روایت می‌کند، 22آذرماه به‌عنوان بهترین فیلم جوایز آکادمی فیلم اروپا انتخاب شد.

فیلمبرداری فیلم سینمایی «اسب سفيد پادشاه» به نویسندگی و کارگردانی محمدحسین لطیفی به‌زودی در شمال کشور پیگیری خواهد شد.

فیلم سینمایی «حوض نقاشی» محصول حوزه هنری در جشنواره «ویکتوریا» در کانادا روی پرده می‌رود.

نمایش «داستان پر ماجرای به شوی رفتن بانو گشست دختر رستم‌دستان» به کارگردانی مریم معترف از 3 دی‌ماه در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود.

نمایشگاه آثار خوشنویسی و تذهیب با عنوان«نقش و نی» برای کمک به بیماران سرطانی در فرهنگسرای شفق تهران  از 16 تا 29 آذرماه جاری هر روز از ساعت 9 تا 18  برپاست.

 فیلمی به عنوان«گینس» به کارگردانی محسن تنابنده تا چند روز آینده کلید می‌خورد.

بهرام دبیری هنرمند نقاش بعد از 22‌سال پنجشنبه 27 آذر نمایشگاهی از آثارش را در گالری وصال زادگاهش شیراز برپا می‌کند که این نمایشگاه مروری بر آثار 20‌سال گذشته‌اش خواهد بود.

دانشکده سینما - تئاتر در نظر دارد جشن 50سالگی خود را با حضور استادان، دانش‌آموختگان، دانشجویان و همچنین بزرگان سینما و تئاتر ایران و جهان در اسفندماه 93 برگزار کند.

نرگس آبیار از تألیف رمان شیار 143 و انتشار آن توسط انتشارات سوره مهر خبر داد.

مجموعه ۱۰ جلدی از فیلمنامه‌های نوشته شده توسط سیدمهدی شجاعی که به تازگی از سوی موسسه انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است در قالب سومین جشن کتاب مهر در خبرگزاری مهر رونمایی خواهد شد.

مراسم رونمایی از دوجلد دیگر از مجموعه «نامه‌های فلیکس» با ترجمه محبوبه نجف‌خانی سوم دی‌ماه از ساعت 16 تا 19 از سوی نشر زعفزان در شهر کتاب فرشته برگزار می‌شود. همزمان با این مراسم از چهار جلد از همین مجموعه با ترجمه منیژه نصیری نیز رونمایی خواهد شد.

برخی خبرها حاکی از این است که برخلاف شایعات منتشر شده، جی.کی.رولینگ خالق «هری پاتر» قرار نیست 12 عنوان داستان کوتاه جدید درباره هری پاتر را برای کریسمس منتشر کند.

پرویز کلانتری - هنرمند نقاش - همچنان در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان بستری است و پزشکان وضع جسمانی او را زیر نظر دارند.

جلال مقامی از گویندگان با سابقه و پیشکسوت تلویزیون که هفته گذشته به خاطر مشکل در تکلم راهی بیمارستان شده بود، اکنون در منزل درحال استراحت و حالش خوب است.

بعد از گذشت حدود 10 روز از اکران انیمیشن «رستم و سهراب» در بروجرد، پایتخت انیمیشن ایران، این انیمیشن توانست رکورد فروش را در سینما فلسطین این شهر بشکند.


تعداد بازدید :  147