شماره ۱۷۱۹ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۸ خرداد
صفحه را ببند
زنبیل

گوشت قرمز ارزان‌تر شد
فارس| قیمت انواع محصولات پروتیینی در بازار نسبت به هفته گذشته نوسان چندانی نداشته و گوشت قرمز میل به کاهش پیدا کرده است. براساس این گزارش، قیمت گوشت گوساله در بازار کیلویی ۶‌هزار تومان نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است.  گوشت گوساله مخلوط هم کاهش ۶‌هزار تومانی را تجربه کرده و گوشت چرخکرده هم کیلویی ۷‌هزار تومان افت قیمت داشته است.
 قیمت مرغ هم طی چند هفته گذشته به نرخ مصوب دولتی ۱۱‌هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود. عرضه مرغ دولتی در مراکز تولید به‌ حدی است که بازار آزاد توان افزایش قیمت را ندارد. ‌قیمت مرغ در یک‌ماه گذشته به کیلویی ۱۶‌هزار تومان هم رسیده بود.

تفاوت‌ 5برابری قیمت میوه تنها در 2کیلومتر مسافت
فارس| درحالی‌ که به گفته نایب‌رئیس اتحادیه بارفروشان قیمت هندوانه در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران کیلویی 500 تا‌ هزارتومان است. در فاصله 2کیلومتری شمال این میدان، قیمت هندوانه کیلویی 2500 تومان است. علی حاج‌فتحعلی به فارس گفت: «افزایش قیمت میوه در بازار طی چند هفته گذشته متاثر از ورود نوبرانه‌ها به بازار بود که با ورود حجم انبوه میوه‌های تابستانه تا 10روز دیگر قیمت‌ها کاهش زیادی خواهد داشت.» نایب‌رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: «درحال حاضر قیمت بسیاری از میوه‌ها روند کاهشی را آغاز کرده، به‌طوری که هندوانه از کیلویی 500 تا 1000تومان در میدان میوه ‌و تره‌بار مرکزی به فروش می‌رسد. قیمت سیب‌زمینی هم به کیلویی 3‌هزار تومان رسیده است.»

استخدام 2‌میلیون نفر در کارگاه‌های جواهرسازی
2‌میلیون شغل در زمینه جواهرسازی در تمام استان‌های ایران ایجاد می‌شود. پروژه ملی ایران سرزمین جواهر با همکاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد می‌شود و براساس آن بنا شده است که کارگاه‌های تراش سنگ‌های قیمتی در تمام استان‌های ایران ایجاد شود و افراد با اولویت زنان سرپرست خانوار، مددجویان کمیته امداد امام و بهزیستی و زنان خانه‌دار در این کارگاه‌ها آموزش داده و به کار گرفته شوند. محمدرضا مدحی، یکی از مجریان این پروژه توضیح می‌دهد که درحال حاضر بسیاری از سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی ایران به صورت خام و کیلویی فروخته می‌شوند و قیمت خام‌‌فروشی آن بسیار نازل است. این درحالی است که با تراش این سنگ‌ها می‌توان آن را تا 100دلار در هرگرم و بیشتر صادر کرد.  او توضیح می‌دهد: «این پروژه حداقل 2‌میلیون شغل پایدار ایجاد می‌کند و برنامه‌ریزی شده است که شهرک‌های تولید و فروش سنگ‌های قیمتی و جواهرات در ایران ایجاد شود.» مدحی تأکید می‌کند: «در بلندمدت بنا شده است که این پروژه جایگاه یکی از بزرگترین صادرکنندگان جواهر در آسیا یعنی تایلند را به دست آورد.»


تعداد بازدید :  475