شماره ۱۷۱۹ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۸ خرداد
صفحه را ببند
«چقدر خوبیم ما»؛ از فوتبال به والیبال
یک کارشناس والیبال می‌گوید دلیل موفقیت‌های ایران جوانگرایی رقبا نیست

شهروند| «چقدر خوبیم ما»یی که عادل فردوسی‌پور در جریان نمایش فوق‌العاده تیم کارلوس کی‌روش مقابل آرژانتین به کار برد، می‌تواند مختص به فوتبال نباشد. این روزها که لیگ برتر و بازی‌های ملی فوتبال تعطیل است، والیبالیست‌ها مسئولیت به اوج هیجان‌رساندن ورزش‌دوستان را بر عهده گرفته‌اند و با بردهای سریالی جلوی غول‌های جهان خودی نشان می‌دهند. یکشنبه شب در آخرین بازی هفته سوم نوبت به روسیه رسید تا جلوی قدرت بلندقامتان ایران زانو بزند؛ اتفاقی که ما را صدرنشین لیگ ملت‌های والیبال نگه داشت و امیدهای‌مان برای رسیدن به قهرمانی را افزایش داد.
استفاده بهینه از میزبانی
هفته سوم مسابقات لیگ ملت‌های والیبال در ایران و شهر والیبال‌خیز ارومیه برگزار شد؛ جایی که شاگردان ایگور کولاکوویچ سه برد متوالی مقابل سه تیم تراز اول والیبال دنیا کانادا، لهستان و روسیه کسب کردند تا با 8 برد و 24 امتیاز به تنهایی در صدر جدول مرحله مقدماتی قرار بگیرند. دیگر تیم هشت برده این جدول برزیل است که با دو امتیاز کمتر از ایران در جایگاه دوم قرار دارد. دو تیم ایتالیا و روسیه با هفت برد سوم و چهارم هستند و فرانسه با 6 برد جایگاه پنجم را در اختیار دارد. این 5 تیم بیشترین شانس حضور در فینال این مسابقات را دارند که به همراه آمریکای میزبان پس از یک هفته استراحت فینال دومین فصل از لیگ والیبال ملت‌ها را روزهای نوزدهم تا بیست‌وسوم تیرماه در شهر شیکاگو برگزار خواهند کرد.
نیاز به جوانگرایی در هفته پایانی
با وجود عملکرد فوق‌العاده والیبال ایران اما برخی کارشناسان بر این باورند که چون رقبا با نفرات اصلی به میدان نیامده‌اند، تیم ما این‌قدر خوب کار کرده است. در چنین شرایطی بهنام محمودی نیز نظرات جالبی را مطرح می‌کند. کاپیتان سابق تیم‌ملی والیبال دراین‌باره گفت: «جا دارد خود من از همین‌جا به بچه‌های تیم‌ملی تبریک و خسته نباشید بگویم. آنها همان‌طور که همه دیدند در این سه هفته عملکرد خوبی داشتند و در حال حاضر هم صدرنشین بازی‌ها هستند. هر تیمی در هر مقطعی نیاز به تغییر نسل و ایجاد تحول در ترکیب خودش دارد. حالا این اتفاقی است که برای بعضی از حریفان ما افتاده و این را نمی‌توان دلیل درخشش‌های تیم‌ملی والیبال ایران در نظر گرفت.» او صحبت‌هایش را این‌طور ادامه داد: «فقط این‌که اگر صعود ما در هفته چهارم مسجل شد، کادرفنی در بازی‌های بعدی باید به بازیکنان اصلی استراحت دهد. از نظر من نقطه ضعف جزیی فقط همین بود که در این چند بازی از جوان‌تر‌های تیم کمتر استفاده شد.»


تعداد بازدید :  419