شماره ۱۷۱۹ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۸ خرداد
صفحه را ببند
گفت‌وگوی طراح PS5 با سایت US tech

16 آوریل 2018، سایت تکنولوژی آمریکا، یک مصاحبه اختصاصی با Mark Cerny طراح PS5 منتشر کرد و درواقع این مصاحبه یک اطلاعیه رسمی درباره PlayStation5 بود:  
1- Cerny در آن مصاحبه تاکید کرده بود که کنسول نسل بعدی سونی در‌ سال 2019 عرضه نخواهد شد و در‌ سال 2020 در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، اما به نام آن اشاره‌ای نکرده بود، اما با توجه به نام‌گذاری‌های شرکت سونی برای کنسول‌هایش در دنیا با نام PS5 مطرح شده است.
2- Cerny گفته که CPU کنسول جدید بر پایه نسل سوم پردازنده‌های Ryzen AMD و دارای 8 هسته جدید و ساخت جدید شرکت 7nm Zen 2 است.
3- CPU کنسول جدید یک نوع سفارشی از خانواده Navi Radeon است و  از Ray Tracing (تکنیک نورپردازی نسل بعدی که مدل سفر نور در دنیای پیچیده بازی است) پشتیبانی می‌کند.
4- Cerny همچنین تراشه AMD را در کنسول جدید تایید کرده که دارای یک دستگاه صوتی 3D سفارشی است که صدای بسیار جذاب درون بازی را ارایه می‌دهد.
5- هدست PlayStation VR با کنسول جدید سازگار است و اگر چه Cerny در مورد این‌که آیا یک هدست جدید PSVR درحال ورود است، نظر نمی‌دهد، اما او می‌گوید «VR برای ما بسیار مهم است».
6- Cerny تایید کرد که به کنسول جدید SSD خارج از جعبه نصب شده است و پس از آن یک کیسه dev5 PS5 را بارگیری می‌کند و روی بازی مرد عنکبوتی نشان داد بارگیری 18 برابر سریع‌تر از 4PS است.
7- Cerny تایید کرد که به لطف SSD جدید، کنسول جدید قادر خواهد بود که دنیای 2D را سریع‌تر از4PS به ارمغان بیاورد، به این معنی است که گیمرها دنیای بازی‌های بزرگتری را به دست خواهند آورد و قادر خواهند بود از طریق آنها سریع‌تر حرکت کنند، درحالی‌که وفاداری به همه‌چیز حفظ می‌شود.
8- همچنین Cerny گفته که 5PlayStation گرافیک 8K را پشتیبانی می‌کند.

 


تعداد بازدید :  357