شماره ۴۵۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ آذر
صفحه را ببند
نشست مشترک مدیران روابط‌عمومی و آموزش صنایع بزرگ اصفهان با آبفا استان اصفهان

نشست مشترک مدیران روابط‌عمومی و آموزش صنایع بزرگ اصفهان با شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان جهت ارایه پیشنهادات و در راستای تدوین هرچه بهتر سند جامع راهبردی مدیریت تأمین، توزیع و مصرف آب برگزار شد.
به‌گزارش خبرنگار ما از اصفهان، مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان اصفهان در این جلسه گفت:  دسترسی پایدار مردم به آب شرب تضمین‌کننده سلامت روح و جسم مردم است بنابراین با توجه به محدودیت منابع آبی در اصفهان همه دستگاه‌ها و نیز صنایع باید زمینه‌های بسترسازی مصرف بهینه آب را فراهم کنند.
سیداکبر بنی‌طبا افزود: درحال‌حاضر آب شرب تخصصی آبفا شهری و روستایی اصفهان در یک‌سال آبی حدود 450‌میلیون‌مترمکعب است، این درحالیست که بیلان حوزه آبریز زاینده‌رود در یک‌سال آبی حدود 4‌میلیارد مترمکعب است و تنها 11‌درصد آب حوزه زاینده‌رود به شرب تخصیص می‌یابد.
وی افزود: صنایع بزرگ مانند مجتمع فولاد‌مبارکه، ذوب‌آهن، پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه‌های برق مثل نیروگاه منتظری و اسلام‌آباد به لحاظ نوع کاربری و تعداد قابل‌توجه کارکنانی که در اختیار دارند، می‌توانند شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان را در امر فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب همیاری کنند چراکه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب، امری فرابخشی است.
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان این‌که باید از تمام ظرفیت استان در راستای مدیریت مصرف آب استفاده کرد، خاطرنشان ساخت: منابع آبی محدود در استان ایجاب می‌کند مصرف در بخش‌های مختلف با دقت مدیریت شود و صنایع بزرگ علاوه بر استفاده از روش‌های گوناگون مانند کاهش مصرف آب، در تولید نیز می‌توانند با آموزش خانواده‌های کارکنان نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب در جامعه داشته باشند. سیداکبر بنی‌طبا، تأمین آب شرب مردم تحت هر شرایطی را از اولویت‌های مسئولان امر دانست و اعلام کرد: بهره‌وری در استفاده از آب باید در تمام زمینه‌ها افزایش یابد. درحال‌حاضر بعضی از کشورها واردات برخی از محصولات را به‌دلیل نیاز آبی و بحث آب‌مجازی بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از تولید آن می‌دانند.
در ادامه این جلسه سیدمحسن صالح، مدیر دفتر مدیریت مصرف آب شرکت آبفا استان اصفهان گفت: آب تخصیص‌یافته حوزه آبریز زاینده‌رود به شرب با کیفیت‌ترین آب محسوب می‌شود، آبی که به شرب اختصاص می‌یابد از لحاظ کیفی‌، هزار درجه از آب تخصیص به کشاورزی با کیفیت‌تر است بنابراین هدررفت آب در بخش شرب به هیچ عنوان مقرون به‌صرفه نیست زیرا علاوه بر این‌که هم‌اکنون استان اصفهان با بحران کم‌آبی مواجه است، هدررفت آب فرآوری شده ضرر و زیان قابل‌توجهی را دربر دارد، بر این اساس باید از مصرف بی‌رویه آب شرب جلوگیری به‌عمل‌ آید.
وی بر کاهش مصرف سرانه آب در اصفهان طی سال‌های اخیر اشاره و تصریح کرد: در ‌سال 86 سرانه مصرف آب شرب حدود 189 لیتر در شبانه‌روز بود، درحالی‌که این رقم در ‌سال 92 به 160 لیتر در شبانه‌روز رسید و برای 5‌سال آینده برنامه‌ریزی شده تا به 125 الی 130 لیتر برسد و این امر میسر نمی‌شود مگر این‌که فرهنگ‌سازی مناسبی در این راستا در دستورکار قرار گیرد.
در این جلسه مدیران روابط‌عمومی فولادمبارکه، ذوب‌آهن، پالایشگاه، نیروگاه برق‌منتظری و اسلام‌آباد پیشنهاداتی درخصوص چگونگی مصرف بهینه آب ارایه دادند و اعلام همکاری همه‌جانبه در راستای تدوین هرچه بهتر سند جامع راهبردی مدیریت مصرف تأمین، توزیع و مصرف آب کردند.


تعداد بازدید :  110