شماره ۴۵۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ آذر
صفحه را ببند
پرسه در بازار

مرغ تا پایان‌ سال گران نمی‌شود

مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: تا شب عید، قیمت مرغ به بیش از 6500 تومان نخواهد رسید. او با بیان این‌که متوسط قیمت مرغ در خرده‌فروشی‌های سطح شهر به 6000 تومان رسیده است، ادامه داد: اگر قیمت مرغ به 6500 تومان برسد، تولیدکننده متضرر نمی‌شود، ضمن آن‌که سودی نیز نمی‌برد اما با توجه به میزان عرضه و قدرت خرید مردم پیش‌بینی ما این است که تا شب عید، قیمت مرغ به بیش از 6500 تومان نخواهد رسید و افزایش قیمتی نیز در این زمینه تا پایان سال‌جاری در دستورکار نیست. یوسف‌خانی همچنین درباره افزایش قیمت ماهی گفت: هم‌اکنون فصل صید ماهی است، درنتیجه قیمت این محصول نیز در وضع ثبات است.

آب لوله‌کشی در بسته‌های آب معدنی

در شرایطی که شائبه آلوده بودن آب شرب در برخی مناطق، گرایش مردم را به مصرف آب بسته‌بندی افزایش داده، آب معدنی در بازار نایاب شده است. فعالان بازار، به فارس گفته‌اند عمده آب‌های بسته‌بندی عرضه شده در بازار از نوع آب آشامیدنی هستند. این درحالی است که برخی بسته‌های آب عرضه شده در بازار نیز طوری طراحی شده که در نگاه اول کمتر کسی متوجه معدنی نبودن آنها می‌شود و بسیاری افراد آن را به‌عنوان آب معدنی خریداری می‌کنند. فعالان بازار با اشاره به هزینه تولید آب معدنی تأکید می‌کنند شرکت‌های تولیدکننده، آب معدنی تولید خود را به سایر کشورها صادر می‌کنند و آب آشامیدنی تصفیه‌شده شهری را به بازار داخلی می‌فرستند.

بازگشت طلا به نرخ بیش از 100‌هزار تومان

محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه طلا و جواهر از افزایش نرخ هر گرم طلای 18 عیار در بازار به بیش از 100هزار تومان خبر داد و گفت: هرچند نرخ هر گرم طلای 18عیار دیروز در بازار به 100‌هزار و 500 تومان رسید اما میزان خرید و فروش عادی است. او درخصوص دلایل افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه، توضیح داد: نرخ‌ها در بازار داخل به دلیل رشد 29 دلاری قیمت هر اونس طلای جهانی نسبت به یک هفته گذشته افزایش یافته است. کشتی‌آرای همچنین افزایش نرخ ارز را از دیگر عوامل رشد قیمت‌ها در بازار سکه و طلا دانست و گفت: هرچند قیمت‌ها در این بازار رشد یافته اما با توجه به این‌که مشتریان به نوسان قیمت‌ها عادت کرده‌اند و به این وضع آشنا هستند، میزان خرید و فروش در بازار نسبت به هفته‌های قبل تفاوت چندانی نداشته است.


تعداد بازدید :  185