شماره ۱۷۱۸ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۷ خرداد
صفحه را ببند
دستگیری 3 جوان به جرم آتش‎افروزی در پارک چیتگر

شهروند| عاملان آتش‌سوزی روز جمعه پارک جنگلی چیتگر از سوی مأموران کلانتری دستگیر شدند.
ساعت ۱۹:۱۰ جمعه هفته گذشته مأموران کلانتری ۱۸۱ وردآورد برای دومین‌بار از آتش‌سوزی قسمتی از پارک جنگلی چیتگر باخبر شدند و تیم عملیات کلانتری بلافاصله برای جلوگیری از خسارت بیشتر در محل حاضر شده و به بررسی موضوع پرداختند. با اقدام سریع مأموران آتش‌نشانی عملیات اطفای حریق در پارک جنگلی چیتگر با موفقیت انجام شد. کارشناسان وسعت آتش‌سوزی را ۵۰ متر مربع از محدوده غربی پارک جنگلی چیتگر تعیین کرده‌اند.
همچنین مشخص شد که عاملان آتش‌سوزی به ترتیب ۱۷، ۱۸ و ۱۹ ساله هستند. آنها توسط مأموران یگان حفاظت فیزیکی مستقر در پارک جنگلی چیتگر دستگیر شدند.
با بررسی‌های بیشتر مشخص شد هر ۳ فرد دستگیرشده با یکدیگر دوست هستند که از فردیس کرج با مترو به پارک چیتگر آمده بودند و یکی از آنها با انداختن ته سیگار خود به داخل علوفه خشک‌شده، در قسمتی از پارک موجب آتش‌سوزی در پارک جنگلی بزرگ و قدیمی چیتگر شد.
سرهنگ سید مراد پیروندی، رئیس کلانتری وردآورد، با اشاره به دستگیری عوامل آتش‌سوزی پارک جنگلی چیتگر با تأکید بر این‌که شهروندان در زمان حضور در پارک‌های جنگلی از انداختن ته سیگار و یا ایجاد شعله دوری کنند، گفت: «در این فصل از‌ سال چمنزار‌های پارک‌های جنگلی خشک بوده و باکوچک‌ترین شعله، شعله‌ور شده و موجب آتش‌سوزی به وسعت زیادی خواهد شد.»


تعداد بازدید :  443