شماره ۴۵۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ آذر
صفحه را ببند
مسئولی که از مردم عذرخواهی کرد

در سیستم مدیریتی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و در کل سیستم‌های اداری کشور ما چندان مرسوم نیست که مسئولی به دلیل اشتباه مدیریتی یا هر خطایی که در سازمان مربوطه‌اش عمدا یا سهوا رخ داده است، عذرخواهی کند؛ دست‌کم ما که چندین ‌سال در رسانه‌ها کار کرده‌ایم چنین واکنشی را یا ندیده‌ایم یا به ندرت و انگشت‌شمار بوده است. تیتری که در اخبار اجتماعی امروز نظرم را جلب کرد، عذرخواهی شهرداری تهران از دارندگان کارت تخفیف مترو بود. ماجرای این عذرخواهی از این قرار است که روز چهارشنبه تعدادی از مسافران مترو اعلام کردند هنگام استفاده از کارت بلیت‌های تخفیف‌داری که شخصی‌سازی شده‌اند با پیام «لیست‌سیاه» مواجه شده و کارت‌بلیت‌ها عمل نکرده است. شهرام جباری‌زادگان، مدیرکل روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن عذرخواهی از دارندگان کارت‌بلیت‌های تخفیف‌دار شخصی‌سازی شده که با چنین مشکلی روبه‌رو شدند، در توضیح این اختلال سیستمی می‌گوید: از ساعت 12ظهر تا 20 مسافران مترو هنگام استفاده از کارت بلیت‌های تخفیف‌داری که شخصی‌سازی شده بود، با پیامک «لیست سیاه» مواجه شدند که این افراد با مراجعه به متصدیان مترو، دریافتند که برای رفع این اشکال، باید به ایستگاه متروی صادقیه مراجعه کنند.
اختلالی که در سیستم کارت‌های الکترونیکی مترو اتفاق افتاد، شاید چندان بحرانی و مشکل‌آفرین نباشد که مسئولی بخواهد بابتش توضیح بدهد، اما اقدام این مدیر در عذرخواهی از مصرف‌کنندگان این کارت‌ها بسیار ارزشمند است؛ باشد که دیگر مسئولان هم یاد بگیرند و به جای توجیه‌های گوناگون به شعور اجتماعی مردم احترام بگذارند و خیلی ساده برای مشکلی که پیش آمده عذرخواهی کنند.


تعداد بازدید :  122