شماره ۴۵۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ آذر
صفحه را ببند
زمانه کارهای نو است

مرضیه   برومند کارگردان، بازیگر و عروسک‌گردان

1ـ من در نمایشگاه رفتن حرفه‌ای نیستم و در نمایشگاه «سه نگاه» در گالری بوم هم به علت آشنایی‌ای که از قبل با «بهار بهبهانی» داشتم، آمدم. ارتباط برقرارکردن با آثار جدید هنرمندان برای من که در این حوزه حرفه‌ای نیستم، کمی سخت است. البته می‌فهمم جوان‌ها چه کارهایی می‌کنند و درک می‌کنم تحولی در آثارشان درحال رخ دادن است. آنها حرف‌های جدید می‌زنند و ما هم باید سلیقه‌هایمان را برای تماشای آثار اکستریمنتال تربیت کنیم. البته من مال این عصر نیستم و خیلی هم پیگیر به دنبال نقاشی نبودم، خیلی وقت‌ها نمی‌توانم درک کنم هنرمند از کجا به این‌جا رسیده ولی تماشای نقاشی برایم بسیار جذاب است. مخصوصا وقتی می‌بینم آثار جوانان ایرانی به این شکل در دنیا مورد توجه قرار می‌گیرد، بسیار خوشحال می‌شوم. فکر می‌کنم کسانی که در این حوزه درحال فعالیت هستند، توانسته‌اند گلیمشان را نه‌تنها از آب بلکه از ایران بیرون بکشند و در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشند.
2 - در مورد هنرمندان سینمایی که این روزها وارد حوزه تجسمی شده‌اند نیز باید بگویم، در هنر نمی‌توان محدودیت به‌وجود آورد و هر هنرمندی از هر حوزه می‌تواند وارد زمینه دیگر هنری شود. البته اگر موفقیت هنرمندان در حوزه تجسمی به علت اسم و شهرت سینمایی‌شان نباشد، حضورشان بلامانع است. ولی اگر کسی به‌خاطر این‌که می‌خواهد، بگوید یک آرتیست و ستاره است،  نمایشگاه تجسمی برپا می‌کند و بعد عده کثیری از هنرمندان و ستارگان سینما برای تماشای آثارش می‌آیند؛ این خوب نیست و با این روش موافق نیستم. در زمینه نقاشی هم هنرمندانی را داریم که وارد حرفه بازیگری شده‌اند، نمی‌توان گفت حالا فلانی چرا بازیگر شده. در هنر محدودیت معنا ندارد و این به انصاف شخصی خود هنرمند بازمی‌گردد.
3- من تاکنون به گالری بوم نیامده بودم. البته می‌دانم نمایشگاه قبلی این گالری مربوط به نمایش آثار «پویا آریانپور» بود که نمایشگاه بسیار شلوغی هم بود و جلوی گالری راه خودروها بند آمده بود. به نظر من این گالری دارای فضای بسیار خوب و بزرگی است و از امکانات کافی برخوردار است. امیدوارم شرایط به‌گونه‌ای باشد که هنرمندان جوان‌تر و گمنام‌تر هم بتوانند در این گالری نمایشگاه برپا کنند. کاش امکاناتی مهیا شود تا در این گالری بسیار خوب شاهد برگزاری نمایشگاه گروهی‌تر و حتی دانشجویی باشیم.


تعداد بازدید :  190