شماره ۴۵۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
بررسی «شهروند» از لیست جدید تیم‌ملی فوتبال
نگاه ویژه کی‌روش به پدیده‌ها

شهروند| لیست تیم‌ملی فوتبال برای حضور در اردوی آفریقای‌جنوبی از سوی کارلوس کی‌روش اعلام شد تا احمدی، بیرانوند، فروزان، غفوری، رضاییان، پورعلی‌گنجی، خانزاده، امیرحسین صادقی، بیک‌زاده، حاج‌صفی، گردانی، نژادمهدی، ابراهیمی، نوری، مبعلی، حیدری، تیموریان، امیری، رفیعی، شهباززاده، آزمون، شریفی و حسن‌زاده 23 بازیکنی باشند که امروز راهی این کشور می‌شوند.
رویاهایی که بر باد رفت
با اعلام آخرین لیست بازیکنان ملی‌پوش شاغل در لیگ برای حضور در جام ملت‌های آسیا شاید برای چند نفری رویای پوشیدن دوباره پیراهن تیم‌ملی بر باد رفت. رحمتی، عقیلی و خلعتبری 3 تن از آماده‌ترین و باتجربه‌ترین بازیکنان ایران هستند که در چند‌ سال اخیر مورد غضب کی‌روش قرار گرفته‌اند و هیچ اتفاقی هم باعث بازگشت آنها به تیم‌ملی نشد. همچنین نسبت به لیست جام‌جهانی مهرداد پولادی، بختیار رحمانی و حسین ماهینی به دلیل ابطال کارت معافیت دیگر در لیست کی‌روش جایی ندارد. از سویی دیگر آل‌نعمه، رضا حقیقی و قاسم حدادی‌فر به دلیل عملکرد نه‌چندان مطلوب خود در لیست تیم‌ملی جایی ندارند.
جوانان به دنبال بقا
در لیست جدید کی‌روش نام برخی از بازیکنان جوان لیگ به چشم می‌خورند که در ماه‌های اخیر جزو بازیکنان تأثیرگذار تیم خود بوده‌اند. البته مشخص نیست چند تن از این نفرات با اضافه شدن لژیونرها می‌توانند خود را در لیست نهایی کی‌روش حفظ کنند، اگرچه عملکرد آنها در اردوی آفریقای جنوبی احتمالا تأثیر بسزایی در این مسأله دارد. همچنین از ایمان مبعلی، بازیکن با تجربه نفت تهران نیز به‌عنوان یک چهره جدید می‌توان نام برد که مدت‌ها از تیم‌ملی دور مانده بود.
قاسمپور: کی‌روش، باز هم لجبازی کرد
ابراهیم قاسمپور با تحلیل لیست کی‌روش به «شهروند» می‌گوید: «به عقیده من به هیچ‌کدام از بازیکنان در لیست جدید تیم‌ملی نمی‌توان ایرادی وارد کرد زیرا مربیگری سلیقه‌ای است اما عدم دعوت از 3 بازیکن باکیفیت و باتجربه مثل رحمتی، خلعتبری و عقیلی فقط از روی لجبازی بوده و برای این نمی‌توان دلیل قانع‌کننده‌ای داشت. انتخاب برخی از بازیکنان جوان نیز از نکات مثبت لیست کی‌روش است که مطمئنا سرمربی تیم‌ملی از تعداد کمی از آنها در جام ملت‌ها استفاده خواهد کرد زیرا با بازیکنان دیگر به اندازه کافی هماهنگ نیستند.»
وی همچنین می‌افزاید: «فرصت زیادی بعد از جام‌جهانی وجود داشت تا اسکلت تیم‌ملی کاملا تغییر کند اما متاسفانه با از دست دادن زمان این فرصت نیز از دست رفت. حالا باید با ترکیبی از جوانان و باتجربه‌ها به استرالیا برویم. البته برخی از بازیکنان که زورهای آخرشان را در تیم‌ملی می‌زنند، دیگر بهتر است خودشان به این نتیجه برسند که از تیم‌ملی کنار بروند.»


تعداد بازدید :  257