شماره ۴۵۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
گفت‌وگوی «شهروند» با مهدی بیجاری، ملی‌پوش هندبال
می‌توانیم جزو 8 تیم برتر جهان باشیم

شهروند| پس از رفع محرومیت بازیکنان اصلی هندبال و بازگشت آنها در آستانه جام‌جهانی به ترکیب تیم‌ملی به نظر می‌رسید این رشته روزهای آرامی را پشت سر بگذارد اما این‌بار نیز بلاتکلیفی در ریاست این فدراسیون مشکلاتی را ایجاد کرده است.
بزرگترین رویداد تاریخ هندبال
مهدی بیجاری، بازیکن تیم‌ملی هندبال در فاصله یک ماه تا مسابقات جام‌جهانی این رشته به «شهروند» می‌گوید: «مهم‌ترین دغدغه جامعه هندبال در شرایط فعلی انتخاب رئیس فدراسیون است. متاسفانه در شرایط فدراسیون دارای سرپرست است، وزارت ورزش بودجه‌ای را در اختیار فدراسیون قرار نمی‌دهد. حتی سرمربی تیم‌ملی نیز از این مسأله ابراز ناراحتی کرده و به ملی‌پوشان می‌گفت با این وضع شاید تورنمنتهایی که در کشورهای ایتالیا و اسلوونی در نظر گرفتیم، لغو شود. امیدواریم که هرچه سریع‌تر انتخاب فدراسیون برگزار شود زیرا هندبال ایران در آستانه بزرگترین رویداد تاریخ خود قرار دارد.»
فردی بیاید که هندبال را بالا بکشد
وی همچنین می‌افزاید: «متاسفانه هندبالی‌ها فقط داد و بیداد می‌کنند اما همیشه در آستانه رقابت‌های مهم مشکل دارند. کل این جامعه هندبال را که روی هم بگذاریم، به اندازه یکی از این فوتبالیستها پول ندارد. امیدوارم نفری رئیس فدراسیون شود که این رشته را بالا بکشد. بعد از آن‌که رحیمی از فدراسیون هندبال رفت، وضع این رشته فقط درحال سقوط است. همین نصیری که مدتی سرپرست فدراسیون بود، قول‌های زیادی داده بود اما وقت رفتنش دیدیم که هیچ بودجه‌ای در فدراسیون برای جام‌جهانی وجود ندارد. ملی‌پوشان هیچ موضعی در قبال رئیس آینده ندارند، فقط به دنبال پیشرفت این رشته هستند.»
حضور در جمع 8 تیم برتر جهان
ملی‌پوش هندبال در ادامه پیش‌بینی‌اش از نتایج تیم‌ملی در جام‌جهانی را اینطور بیان می‌کند: «این اولین دوره‌ای است که ما در جام‌جهانی شرکت می‌کنیم اما نباید فقط به همین حضورمان قانع باشیم. در جام باشگاههای آسیا که ما با تیمهای باشگاهی شرکت می‌کنیم، باور کنید تیمهای عربی از بهترین بازیکنان دنیا استفاده می‌کنند. بازیکنان ما چیزی از بهترین‌های دنیا کم ندارند و اگر کمی برنامه‌ریزی بهتر باشد، می‌توانیم از گروهمان صعود کنیم و به جمع 8 تیم برتر جهان برسیم. البته اینها در صورتی است که مشکلات فعلی ما مرتفع شود و هرچه زودتر انتخابات فدراسیون برگزار شود تا رئیس جدید بتواند چند اردو و بازی تدارکاتی برای تیم‌ملی در این مدت زمان کوتاه تدارک ببیند. مگر والیبال تا چند‌ سال قبل کجای دنیا بود، که توانسته جزو تیمهای برتر جهان باشد؟ هندبال هم الان چنین شرایطی دارد و می‌تواند با کمی توجه در سطح جهان موفق شود.»
همه   فهمیدند   نیتمان خیر بود
بیجاری در پایان با اشاره به رفع محرومیت بازیکنان اصلی تیم‌ملی می‌گوید: «ما به دلیل برخی بی‌انصافی‌ها بازیهای آسیایی را از دست دادیم. وقتی این بازیها را می‌دیدم دوست داشتم تلویزیون دهان باز کند و خودم داخل زمین بروم. پرچم ایران در سالن هندبال برافراشته نشد و مسئول این مسأله کسانی بودند که ما را محروم کردند اما همه فهمیدند که ما نیتمان خیر بود. حتی ماچک سرمربی فعلی تیم‌ملی نیز از موضع ما که رفتار درست با رافائل مربی قبلی بود، دفاع می‌کرد. برایم جالب بود که در این ماجرا یکی از این پیشکسوتان هندبال پا پیش نگذاشتند و به نظر می‌رسد دوست داشتند جنگ هندبال ادامه داشته باشد.»


تعداد بازدید :  264