شماره ۴۵۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
گفت‌وگوی «شهروند» با حسین کلانی درباره اوضاع آشفته پرسپولیس
برای وزارت ورزش، پرسپولیس اهمیتی ندارد
برخی، کمر به نابودی باشگاه بسته‌اند سیاسی ‌آزاد نشود، من هم استعفا می‌دهم

شهروند| از تیم بزرگ پایتخت فقط نامی مانده است؛‌ پرسپولیس کنونی با آن روزهایی که نامش رعشه بر تن همه حریفان می‌انداخت، فاصله زیادی دارد و انگار برای مدیران ارشد ورزش کشور شرایط این روزهای تیم پرطرفدار پایتخت اهمیتی ندارد. در واکاوی دلایل ناکامی‌های پرسپولیس بعد از برد دربی 79 پایتخت، عوامل متعددی دخیل هستند که ازجمله آنها می‌توان به مشکلات مدیریتی، تغییرات متعدد، کمبود بازیکن، مشکلات فنی، مسائل مالی و... اشاره کرد. دستگیری حمیدرضا سیاسی، مدیرعامل پرسپولیس هم مزید برعلت شده تا عملا این باشگاه نتواند در روزهای مهم نقل و انتقالات کاری از پیش ببرد. حسین کلانی، عضو هیأت‌مدیره پرسپولیس به آینده خوشبین است، البته این خوش‌بینی به شرطی است که سیاسی از زندان آزاد شود چون او می‌گوید در غیراین‌صورت خودش هم از سمتش استعفا می‌دهد. گفت‌وگوی «شهروند» با حسین کلانی را در ادامه می‌خوانید:
‌ ‌  چه بلایی بر سر پرسپولیس آمده است، آقای کلانی؟
متاسفانه شرایط خوبی بر پرسپولیس حاکم نیست و باید منتظر بمانیم تا اوضاع روبه‌راه شود. باید سیاسی از زندان آزاد شود تا بتوانیم شرایط را سروسامان دهیم.
‌ ‌  یعنی شما به‌عنوان عضو هیأت‌مدیره نمی‌توانید اقدامی انجام دهید؟
در برخی مسائل داخل باشگاهی می‌توانیم تصمیم بگیریم اما متاسفانه هیأت‌مدیره هم کامل نیست. به غیر از من و کاشانی و سیاسی که همه اعضای هیأت‌مدیره در سفر هستند، سیاسی نیز زندان است. من و کاشانی چه باید بکنیم؟ از مسئولان وزارت ورزش انتظار داریم فکری کنند و به ما بگویند چه کنیم. البته اگر سیاسی آزاد شود، همه چیز درست می‌شود.
‌ ‌   یعنی بدون سیاسی هیچ کاری نباید پیش برود؟
به‌هرحال سیاسی هم مدیرعامل باشگاه است و هم اسپانسر. برای انجام هرکاری باید حضور داشته باشد.
‌ ‌   اگر این اتفاق نیفتد و سیاسی در زندان بماند، تکلیف چیست؟!
من و جعفر کاشانی با اصرار سیاسی به هیأت‌مدیره آمده‌ایم و اگر او تا پایان هفته جاری آزاد نشود، ما هم استعفا   می‌دهیم!
‌ ‌   استعفای شما دردی از پرسپولیس دوا می‌کند؟
به‌هرحال وقتی مسئولان وزارت ورزش تلاشی برای سروسامان دادن به شرایط پرسپولیس نمی‌کنند، ‌چه کاری از دست ما برمی‌آید؟ برایم خیلی جالب است که هیچ‌کس از وزارت ورزش به داستان پرسپولیس ورود نمی‌کند.
‌ ‌  شما صحبتی با مدیران ارشد ورزش کشور کرده‌اید؟
خیر، منتظریم    ببینیم تصمیمشان چیست.
‌ ‌  یعنی به‌عنوان یکی از 10 بازیکن برتر تاریخ پرسپولیس، نابودی این تیم برایتان اهمیتی ندارد؟
پرسپولیس عشق ما است و مگر می‌شود مهم نباشد ولی وقتی می‌بینیم وزارت ورزش به‌عنوان متولی این تیم حرکتی نمی‌کند، ما هم نمی‌دانیم چه باید بکنیم. متاسفانه برخی عوامل کمر به نابودی پرسپولیس بسته‌اند و می‌خواهند این اتفاق بیفتد. آنها باید پاسخ این سوال را بدهند.
‌ ‌   منظورتان چه کسانی است؟
بهتر است‌ الان حرفی نزنم. چند روز صبر کنید، همه چیز روشن می‌شود. شاید الان اگر برخی چیزها را بگویم اوضاع از این هم خراب‌تر شود.
‌ ‌  حتما می‌دانید که قوه قضائیه با توجه به حضور برادر سیاسی در راه‌آهن، این باشگاه را موقتا از مالکیت او درآورده است. نگران نیستید حمیدرضا سیاسی هم از مدیریت باشگاه پرسپولیس برکنار شود؟
برادر سیاسی چه ربطی به خودش دارد؟ ما فعلا منتظر آزادی‌اش هستیم تا ببینیم شرایط چطور پیش می‌رود. از طرفی موضوع راه‌آهن و پرسپولیس اصلا ربطی به هم ندارد.
‌ ‌  به‌هرحال امیدواریم نگرانی هواداران پرسپولیس را درک کنید.
قطعا همین‌طور است. ما هم نگران هستیم اما باید مسئولان بخواهند تا اتفاقی بیفتد. آقایانی که دم از خصوصی‌سازی می‌زدند، کجا هستند؟ چرا مقدمات واگذاری پرسپولیس را هرچه زودتر فراهم نمی‌آورند تا تیم از این شرایط خلاص شود؟ اینها سوال‌هایی است که در ذهن من باقی‌مانده است.
‌ ‌  بگذریم، گویا داستان دیدار شما با مدیرعامل باشگاه رئال‌مادرید دوباره حاشیه‌ساز شده است...
مساله خاصی نیست. امروز  همراه با منتقمی باید به دادسرا برویم تا برخی توضیحات را ارایه دهیم. من بارها در این خصوص صحبت کردم و همیشه گفته‌ام در دیدار ما با فلورنتینو پرس و سایر مدیران باشگاه رئال‌مادرید امیرحسین جهانشاهی هیچ نقشی نداشت و ما اصلا از طریق او با رئالی‌ها مذاکره نکردیم. الان هم مسئولان قضایی می‌خواهند دقیق‌تر ابهام‌ها برطرف شود و ما هم امروز به دادسرا می‌رویم.
‌ ‌  خارج از فضای مدیریتی، فکر نمی‌کنید برخی بازیکنان در زمین کم‌کاری می‌کنند؟
من چنین اعتقادی ندارم اما نظرم این است بعضی از بازیکنان نمی‌دانند در چه جایگاهی قرار دارند. به‌عنوان مثال ما اصلا نمی‌توانیم قبول کنیم سوشا مکانی با آن سابقه طولانی چنین گل‌هایی دریافت کند. البته این را هم می‌دانیم که بازیکنان فشار زیادی را تحمل می‌کنند و این فشار باعث می‌شود آنها نتوانند تمرکز لازم را در هنگام ورود به زمین داشته باشند.
‌ ‌  با حمید درخشان صحبتی کرده‌اید؟
خیر، کار حمید فنی است و کار من مدیریتی. او کارش را دنبال می‌کند و مورد حمایت ما است. انشاءالله بتواند شرایط را بهبود بخشد. او هم به اندازه همه   نگران پرسپولیس است.
‌ ‌  حرف خاصی باقی نمانده است؟
امیدوارم هرچه زودتر تکلیف مشخص شود تا یارگیری خوبی انجام شده و تیم با قدرت به ادامه لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا فکر کند.


تعداد بازدید :  227