شماره ۴۵۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
احزاب

صادق خرازی از اعضای موسس حزب ندای ایرانیان| ‌حزب ندای ایرانیان ریشه در طبقه متوسط اجتماعی دارد و برخلاف احزاب تاریخ ایران یک حزب دولت‌ساخته نیست. بلکه برآمده از بطن اجتماع است. در طول تاریخ سیاسی کشور ما از زمان قوام‌السلطنه که حزب دموکرات را پدید آورد تا به امروز احزاب با دولت‌ها برآمدند و با تغییر آنها فرو نشستند. اما نخستین حزبی که دولت‌ساخت نیست و با این گستردگی فعالیت خودش را آغاز کرده است ندای ایرانیان محسوب می‌شود. (ایلنا)
سیدرضا تقوی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز| هدف از برگزاری مجمع عمومی جامعه روحانیت مبارز این است که با توجه به دبیری آیت‌الله موحدی‌کرمانی در جامعه روحانیت، تعامل بیشتری میان رأس جامعه روحانیت با اعضا در تهران و دیگر نقاط کشور و یک معارفه عمومی صورت بگیرد. قرار بود بعد از انتخاب دبیرکل جامعه روحانیت مبارز یک نشست عمومی برگزار شود، اما برگزاری این نشست در حد یک پیشنهاد در جلسه جامعه روحانیت مبارز مطرح شد و هنوز تاریخ، زمان و محل برگزاری اجلاس عمومی در شورای مرکزی مطرح نشده است. (تسنیم)
محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی| من معتقدم که مثلث آقای ‌هاشمی، خاتمی و ناطق به علاوه عارف می‌تواند زمینه‌ساز پیروزی اصلاح‌طلبان شود. ائتلاف نانوشته این سه نفر (هاشمی، خاتمی، ناطق‌نوری) در انتخابات گذشته توانست زمینه‌ساز حضور آقای روحانی شود و با عملکردی که آقای عارف از خود‌ نشان داد، عملاً زمینه پیروزی آقای روحانی را فراهم کرد. مهم‌ترین نگرانی که امروز در جریان اصلاح‌طلبی وجود دارد آخرین موضعی بود که آقای جنتی دبیر شورای نگهبان در برنامه شناسنامه اتخاذ کرده است. من فکر می‌کنم این موضوع باید روشن شود که آیا سخنان اخیر آقای جنتی سخنان نهاد شورای نگهبان متشکل از شش حقوقدان و شش فقیه است یا نظر شخص آقای احمد جنتی است. این اولین سوالی است که باید به آن پاسخ داده شود. (تابناک)


تعداد بازدید :  239