شماره ۴۵۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
عارف:
کاهش بودجه پژوهشی جای نگرانی دارد

یک عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سهم بخش پژوهش در لایحه بودجه ‌سال 94 ابراز امیدواری کرد که مجلس شورای اسلامی در بررسی بودجه 94 برخی جهت‌گیری‌ها را اصلاح کند.
به گزارش ایسنا محمدرضا عارف در مراسم اختتامیه کنفرانس شبکه‌های هوشمند انرژی، با بیان این‌که «توسعه علم و فناوری مبنای توسعه و پیشرفت سایر بخش‌هاست»، اظهار کرد: در سند چشم‌انداز 20ساله، جایگاه اول را در آسیای جنوب غربی برای ایران تکلیف کرده است و در سند سیاست‌های کلی علم و فناوری که رهبر معظم انقلاب به تازگی ابلاغ کرده‌اند بر لزوم مرجعیت علمی در جهان تأکید شده است و باید تلاش کرد همزمان با رسیدن به قطب علمی در دنیای اسلام به مرجعیت علمی در جهان نیز دست یابیم.
وی با اشاره به رشد علمی ایران در فناوری‌های نو ازجمله فناوری نانو، گفت: اگر تشکل‌های علمی حمایت شوند و اگر جهت‌گیری‌هایی که در اسناد بالادستی مشخص شده است رعایت شود ما می‌توانیم به هدف‌گذاری‌ها که در سیاست‌های کلی علم و فناوری شده است برسیم.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به لایحه بودجه‌ سال 94، گفت: برخی دوستانی که از جزییات لایحه بودجه‌ سال آینده مطلع بودند اعلام کردند که بخش پژوهش در لایحه بودجه رشد قابل توجهی نداشته است و اگر این‌گونه باشد جای نگرانی دارد. انتظار این است که مجلس شورای اسلامی در بودجه 94 این جهت‌گیری را اصلاح کند و سهم پژوهش به عددی رسانده شود تا در افق 1404 به 4‌درصد سهم تحقیق و توسعه از تولید ناخالص داخلی برسیم.


تعداد بازدید :  228