شماره ۴۵۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
روی خط خبر

عزاداری هیأت‌های دانشجویی در حضور رهبر معظم انقلاب
عزاداری هیأت‌های مذهبی دانشجویی در حضور رهبر انقلاب  به مناسبت اربعین حسینی برگزار شد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)، این مراسم صبح روز گذشته برگزار شد.
در اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اصحاب باوفای ایشان، حسینیه امام‌خمینی(ره) میزبان هیأت‌های دانشجویی از سراسر کشور بود.
در این مراسم معنوی دانشجویان و دانشگاهیان، در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند.
مراسم هیأت‌های دانشجویی با قرائت آیات نورانی قرآن آغاز شد و سپس حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسمیان سخنرانی کرد.
همچنین در این مراسم، آقایان چینی و مطیعی بر مصائب کاروان اسرای کربلا و حضرت زینب سلام‌الله علیها نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی کردند.
در پایان این مراسم، دانشجویان نماز ظهر و عصر را به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه کردند.

امام جمعه موقت تهران: اختلاف سلیقه‌ها نباید عامل حذف فیزیکی شود
خطیب موقت جمعه تهران آشتی بین اختلاف سلیقه‌های سیاسی در داخل را ضرورت جامعه دانست و گفت: کسانی که در داخل نظام هستند و در کلیاتی باهم شریکند، در صورت اختلاف سلیقه هم باید میان‌شان آشتی برقرار باشد.
به گزارش فارس، سیداحمد خاتمی در ادامه به تبیین این نوع آشتی در داخل و راه‌های آن پرداخت و گفت: 36‌سال از انقلاب می‌گذرد و همیشه دو یا چند سلیقه مطرح بوده است؛ در عرصه مدیریتی گاهی این سلیقه و گاهی سلیقه دیگر مطرح می‌شد و همیشه هم بوده‌اند و هیچ‌وقت حذف‌کردنی نیست.
وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که میدان‌داران آشتی باید رعایت کنند این است که اختلاف سلیقه‌ها عامل حذف فیزیکی نشود؛ این سلیقه سر کار می‌آید یا آن سلیقه سر کار می‌آید تمام افراد سلیقه دیگر را جارو می‌کنند که این روش نادرستی است و مشکل یک دولت یا چند دولت نیست؛ متاسفانه کم و بیش در طول این 36‌سال این رفتار بوده است.

کامران دانشجو: چرا اسامی بورسیه‌ها را منتشر کردید؟
وزیر علوم دولت دهم درباره بورسیه‌های غیرقانونی دولت قبل گفته است: چرا تنها بورسیه‌های بعد از 84 را بررسی کردند درحالی‌که ماجرای بورسیه‌ها از ‌سال 68 به بعد وجود داشته است.
به گزارش ایلنا، کامران دانشجو در برنامه تلویزیونی شناسنامه در پاسخ به این سوال که قضیه بورسیه‌های غیرقانونی زمان وزارت شما چه بوده است گفت: انسان اشتباه می‌کند اما آن چیزی که مهم است قبل از این‌که بخواهیم به این بورسیه برسیم من چند سوال دارم. یک چرا هشتاد و چهار به این طرف اگر واقعا یک نفری بخواهد بررسی کند و نظرش این باشد که بررسی شود ماموریت ندارد که یک کاری را انجام بدهد بلکه نشسته از سر خیرخواهی بخواهد ببیند بورسیه‌ها چه شدند و می‌خواهد اصلاح بکند چرا 84 به بعد؟ بالاخره تاریخچه‌ بورسیه مشخص است یعنی از 68 به این طرف.
او در ادامه گفته است: الان ناظر سازمان بازرسی دیوان محاسبات دارند بررسی می‌کنند. نمی‌خواهم چیزی را بگویم. می‌خواهم نتیجه‌اش بیاید بیرون مشخص هم شود. مجلس هم دارد کامل از 68 به این طرف را بررسی می‌کند این یک سوال. دوم این‌که حالا بررسی کردید چرا اسامی را دادید بیرون؟ چرا آوردید روی سایت؟ چه کسی آورده روی سایت؟ کجای این با اخلاق و کجای این با قانون می‌خواند؟

هیچ جناحی به احمدی‌نژاد اعتماد ندارد
نماینده مردم تهران در مجلس، جریان احمدی‌‌نژاد و وحدت وی با اصولگراها را رد و عنوان کرد: آقای احمدی‌نژاد از‌ سال ۸۴ به بعد هیچ‌وقت در جهت وحدت اصولگرایان حرکت نکرد و الان هم کسی به او امیدی ندارد. به گزارش تدبیر، علیرضا زاکانی گفته است: احمدی‌نژاد اگر جایی هم مثل انتخابات مجلس هشتم از جمعی دعوت کرد که ۱۵ نفر بودند و بنده هم بودم قبل از انتخابات خودش لیست مجزا داد و وحدت را شکست، سایر انتخابات ازجمله انتخابات شورای سوم، مجلس هشتم و الی آخر لذا هم‌اکنون کسی امید و نگاهی به ظرفیت ایشان ندارد. ایشان زمانی که در مسئولیت بود لیست‌هایی را که حمایت می‌کرد رأی نمی‌آوردند چه برسد الان که دیگر در مسئولیت نیست.


تعداد بازدید :  247