شماره ۴۵۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
سیدحسن خمینی:
به بهانه استقلال، آزادی از بین نرود
تازه از راه رسیده‌ها، با بمباران تبلیغاتی چهره‌های قدیمی را منکوب می‌کنند

سیدحسن خمینی در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی استان کرمان که در بیت مرحوم آیت‌الله ‌هاشمیان در رفسنجان برگزار شد، توجه تحلیلگران تاریخ انقلاب اسلامی و کسانی را که به ارزش‌گذاری در این میان می‌پردازند، بر تمایز میان پیروان قبل و بعد از پیروزیِ نهضت اسلامی و امام‌خمینی تأکید کرد.
به گزارش جماران یادگار امام که به منظور شرکت در سومین یادمان رحلت عالم مجاهد، آیت‌الله حاج شیخ محمد ‌هاشمیان به رفسنجان سفر کرده است در جمع فعالان سیاسی استان کرمان اظهار داشت: در فرهنگ اسلام تقوا و سابقه ایمان معیار تمایز میان افراد شناخته می‌شود؛ چنانکه در قرآن نیز کسانی که قبل و بعد از فتح ایمان آورده‌اند یکسان تلقی نشده‌اند.
یادگار امام با اشاره به سختی‌های پیامبر(ص) در آغاز انجام رسالت خویش و تفاوت میان ایمان آورندگان در دوران سختی‌ها و مومنین پس از فتح پیامبر(ص) متذکر شد: امروز هم اگر کسانی از امام سخن می‌گویند خوب است، اما امروز بیان این حرف‌ها ساده است زیرا از امام گفتن دیگر حبس و شکنجه ندارد و وضع آنان متفاوت با کسانی است که نه چشم‌اندازی از آینده داشتند و نه منصب و اموالی پیش رویشان بود.
وی یادآور شد: آیت‌الله شیخ حسن صانعی از قدیمی‌ترین یار امام نقل می‌کنند که وقتی امام تبعید شدند، من و پدرت (مرحوم سیداحمد خمینی) روزها در خانه می‌نشستیم اما کسی در آن خانه را هم نمی‌زد. در نجف هم کسانی که الان هستند، وقتی امام به حرم امیرالمومنین(ع) می‌رفتند به ایشان پشت می‌کردند.
یادگار امام با تأکید بر این‌که کسانی که بنای ارزش‌گذاری دارند باید حواسشان به این تمایز باشد؛ گفت: البته همراهان بعد از فتح آدم‌های بدی نیستند مخصوصا این‌که برخی از آنها جوان هستند و آن زمان نبودند. اما برخی از کسانی که تازه از راه رسیده‌اند، با بمباران تبلیغاتی برخی چهره‌های قدیمی را منکوب می‌کنند. به‌عنوان مثال آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی کم کسی نیست. او زیر تیغ اعدام رفته بود و با لطف خدا از زیر تیغ بیرون آمد؛ ایشان به خاطر تبلیغ امام میان حوزویان در قم به وزیر خارجه امام مشهور بود. اکنون ممکن است اختلاف سلیقه‌ای پیش بیاید اما این‌که از ابتدا کسی را نفی کنیم صحیح نیست.
وی ادامه داد: مراقب باشیم به بهانه آزادی، دینداری و به بهانه دینداری؛ آزادی‌های مشروع مخدوش نشود و به بهانه آزادی، استقلال سیاسی از بین نرود. سیدحسن خمینی افزود: همواره در سده‌های اخیر، قدرت‌های خارجی در کشور ما مؤثر بودند اما امروز یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب استقلال سیاسی است، البته باید مراقب باشیم که به بهانه استقلال، آزادی از بین نرود زیرا آزادی نقد و سخن یکی از دستاوردهای انقلاب است.
یادگار امام(س) با تأکید بر این‌که مومنین قبل از فتح را فراموش نکنیم، افزود: یکی از وصیت‌های مرحوم ابوی ما (حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد خمینی) همین نکته بود. یک بار که با ایشان صحبت می‌کردم ایشان با اشاره به این‌که چند نفر از یاران امام که برخی از آنها امروز از دنیا رفتند، گفت مراقب اینها باشید اینها روزی دور امام در نجف آمدند که هیچ قدرت، منصب، بارگاه و پولی در کار نبود و اگر اینها آن روز نبودند، امام در نجف غریب بود. اتفاقا ایشان آن روز که سخن می‌گفت از دید من برخی از آن افراد با ابوی من لج کرده بودند اما پدرم بر مراقبت و توجه به آن افراد تأکید کرده بودند.
وی ادامه داد: البته این مومنین قبل از فتح ممکن است زبان شان تلخ باشد زیرا اگر اهل مماشات بودند در همان زمان مبارزات این کار را می‌کردند. آنها نسبت به هر نکته منفی زبانشان تند است و اگر این ویژگی‌شان نبود، از همان روز نخست به جایی می‌رفتند که قدرت و منصب بود.


تعداد بازدید :  225