شماره ۴۵۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری در میان عزاداران اربعین در شرکت صنایع شیر ایران:
در مذاکرات هسته ای در چارچوب اصول نظام حرکت می کنیم

رئیس‌جمهوری روز گذشته همزمان با اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، با حضور در شرکت صنایع شیر ایران، همراه با کارکنان این شرکت تولید فرآورده‌های لبنی کشور به عزاداری برای سالار شهیدان کربلا پرداخت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی با اشاره به این‌که این روز برای عزاداری اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) تعطیل است اما بخش‌هایی از کشور برای رفع نیازهای ضروری مردم باید همچنان به کار و تلاش ادامه دهند، گفت: صواب عزاداری وقتی در کنار کار و تلاش برای آسایش جامعه و رفع نیازهای ضروری مردم قرار می‌گیرد، افزون‌تر می‌شود.
رئیس‌جمهوری با تأکید بر این‌که کار یک نوع جهاد از نگاه اسلام است، افزود: کسانی که برای بهبود زندگی خانواده و رفع نیازها و مشکلات جامعه و مردم کار و تلاش می‌کنند اجر و پاداش بزرگی نزد خداوند دارند و از دیدگاه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص)، پاداش کسانی که برای رفع نیازهای جامعه کار و تلاش می‌کنند همانند کسانی است که در میدان جهاد برای عزت و استقلالشان مبارزه می‌کنند.
روحانی در پاسخ به سوالی درخصوص پایین بودن مصرف سرانه شیر در کشور گفت: در گام اول دولت مصرف شیر در مدارس را با توزیع رایگان بالا خواهد برد تا مصرف مواد لبنی به عادتی برای کودکان و نوجوانان ما تبدیل شود.
روحانی اظهار داشت: رسانه‌های همگانی باید مردم را به مصرف موادغذایی سودمند مثل مواد لبنی تشویق کنند و دولت نیز وظیفه دارد با تولید سالم و ارایه یارانه در این بخش، مردم را به این سمت هدایت کند. علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار با اشاره به این‌که مسأله اشتغال و رشد تولید، پیوسته مورد تأکید رئیس دولت یازدهم بوده و هست، گفت: دولت سیاست افزایش تولید و اشتغالزایی را در راس برنامه‌های خود دارد.
شهید خرازی
 «فرماندهی بسیار توانمند و شجاع» بود
حسن روحانی رئیس‌جمهوری همچنین در دیدار با مادر شهید حاج حسین خرازی از فرماندهان هشت‌سال دفاع مقدس با تأکید بر این‌که کشور و انقلاب با ایثار خانواده معظم شهدا حفظ شده است، از شهید خرازی به‌عنوان «فرماندهی بسیار توانمند» و «شجاع» یاد کرد و گفت : شهیدخرازی فرمانده‌ای بسیار توانمند بود و آشنایی‌ام با این شهید بزرگوار از همان اوایل جنگ بود و در عملیات‌های فتح آبادان، طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس در کنار هم بودیم. رئیس‌جمهوری افزود: ما به همه رزمندگان و شهدا افتخار می‌کنیم و تلاش داریم تا نیازهای جامعه را برطرف کنیم.
در این دیدار مادر شهید خرازی، یک جلد قرآن کریم و کتاب خاطرات این شهید بزرگوار را به رئیس‌جمهوری هدیه داد.
اگر ایثار خانواده شهدا نبود کشور و انقلاب حفظ نمی‌شد
رئیس‌جمهوري همچنین شامگاه چهارشنبه به‌طور سرزده در منزل خانواده شهیدان خالقی‌پور حضور یافت و با پدر، مادر و خانواده این شهیدان والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد.
حسن روحانی در این دیدار با تجلیل از صبر، ایثار و فداکاری‌های خانواده معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران گفت: مردم ایران قدردان ایثار و فداکاری شهدا و خانواده‌های معزز آنان به‌ویژه خانواده‌هایی که چند شهید تقدیم کرده‌اند، هستند و می‌دانند اگر این ایثارها نبود کشور و انقلاب حفظ نمی‌شد. رئیس‌جمهوري همچنین در دیدار با جانباز علی اوسط‌وکیلی خطاب به این جانباز جنگ تحمیلی گفت: شما کار بسیار بزرگی انجام دادید و بینایی خود را در راه خدا از دست دادید که خداوند به شما در دنیا و آخرت اجر خواهد داد.
روحانی در پایان درخصوص مذاکرات هسته‌ای با بیان این‌که ما در چارچوب اصول نظام حرکت کرده و از این راه دست بر نخواهیم داشت، گفت: راه ما در مذاکرات اگر چه دشوار است چراکه به دشمنان ملت نمی‌توان اعتماد کرد و امروز طرف‌های غربی از روی ناچاری به پای میز مذاکره آمده‌اند، اما در این راه پرپیچ و خم با تلاش مضاعف به اهداف خود خواهیم رسید. رئیس‌جمهوری سپس در دیدار با خانواده شهیدان صنیع‌خانی با اشاره به آشنایی خود با شهید سیدمحمد صنیع‌خانی، اظهار داشت: این شهید بزرگوار از روحیه بسیار بالا و برجسته‌ای برخوردار بود و همواره به فکر خدمت به مردم و کشور بود. روحانی با بیان این‌که امروز روحیه زنده‌دلی و همدلی در میان مردم احیا شده است، گفت: تلاش ما این است که مشکلات موجود را با کمک و یاری مردم حل‌وفصل کنیم. دشمن همواره به شیوه‌‌های گوناگون علیه ملت ایران اقدام کرده و امروز با توطئه‌ای به نام تحریم علیه مردم وارد صحنه شده است که باید از این موضوع عبور کنیم و این جز با همیاری و همکاری مردم امکان‌پذیر نیست.


تعداد بازدید :  218