شماره ۴۵۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
اخبار جهان

روسیه: تحریم‌های تازه آمریکا را تلافی می‌کنیم
قائم‌مقام وزارت خارجه روسیه روز گذشته و در واکنش به خبر تصویب «لایحه درخواست تحریم‌های جدید علیه مسکو» در سنای آمریکا، واشنگتن را به اتخاذ تصمیم‌های تلافی‌جویانه تهدید کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، «سرگئی ریابکوف» در این خصوص گفت: «بی‌شک ما نمی‌توانیم این کار را بی‌پاسخ بگذاریم».
ریابکوف «احساسات ضد روسی» در ایالات متحده را دلیل تصویب این لایحه دانست. در لایحه یادشده، از دولت آمریکا خواسته شده است که تحریم‌های بیشتری علیه مسکو وضع کند و 350میلیون دلار تجهیزات نظامی آمریکایی را به کشور اوکراین انتقال دهد. این قانون همچنین به باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا این اختیار را می‌دهد تا به کمک‌های نظامی کشنده و غیرکشنده به اوکراین شامل ارسال تسلیحات ضدتانک، مهمات و پهپادهای تاکتیکی و نظارتی بپردازد. جاش ارنست، سخنگوی کاخ‌سفید در پاسخ به سوالی درباره این مسأله که آیا اوباما این قانون را امضا می‌کند یا خیر، گفت: ما درحال حاضر به بررسی این مسأله می‌پردازیم. کشورهای غربی، روسیه را به ایجاد ناآرامی درکشور اوکراین متهم می‌کنند. قرار است «جان کری» وزیر خارجه آمریکا با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در رم دیدار و گفت‌وگو کند.

پارلمان پرتغال هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
نمایندگان پارلمان پرتغال روز جمعه از دولت این کشور خواستند کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت بشناسد. به گزارش فارس، پارلمان پرتغال روز جمعه با تصویب طرحی غیرالزام‌آور، از دولت این کشور خواست کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت بشناسد. تصویب این لایحه درحالی صورت گرفت که همان‌طور که انتظار می‌رفت، هم نمایندگان حامی دولت و هم اعضای جناح مخالف دولت در پارلمان، رأی مثبت بالایی به آن دادند. این طرح که به صورت مشترک از سوی حزب حاکم میانه‌رو راستگرا و اپوزیسیون سوسیالیست به صحن پارلمان معرفی شده بود، از دولت این کشور خواسته است تا «فلسطین را به‌عنوان کشوری مستقل و دارای حاکمیت، در هماهنگی با اتحادیه اروپا به رسمیت بشناسد.»


تعداد بازدید :  200