شماره ۴۵۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
به دليل باز نشدن چرخ هواپيما صورت گرفت
اضطراب در پرواز استقلالي ها

 شهروند| هواپیمای حامل آبی‌پوشان تهرانی که از اهواز عازم تهران بود دچار نقص فنی شد و بیش از 45 دقیقه به دلیل باز نشدن چرخ‌ها در هنگام فرود در آسمان سرگردان بوده که درنهایت با تأخیر زیاد به زمین نشسته است و این اتفاق بسیار عجیب باعث به وجود آمدن ترس و استرس در اعضای  باشگاه استقلال شد.
کاروان تیم فوتبال استقلال که از اهواز عازم تهران بود، ساعت 22 شامگاه پنجشنبه سوار هواپیمای متعلق به شرکت نفت به شماره پرواز 2615 شدند و درحالی‌که قرار بود این هواپیما ساعت 23 در فرودگاه مهرآباد فرودآید به دلیل مشکل فنی در قسمت چرخ‌ها با 45 دقیقه تأخیر و پس از 4 بار چرخش بر فراز فرودگاه مهرآباد درنهایت به زمین نشست. به منظور پیشگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی، خودروهای آتش‌نشانی و امداد در باند فرودگاه مستقر شده‌ بودند.
میرشاد ماجدی، سرپرست استقلال درباره احساسی که حاضران در هواپیما در این هنگام داشتند، به فارس گفت: «اکثر حاضران در هواپیما ازجمله بازیکنان و اعضای تیم استقلال با ترس بسیار شدیدی روبه‌رو بودند و اضطراب زیادی آنها را فرا گرفته بود.البته با توجه به تجربه‌ای که قبلا داشتم دچار استرس کمتری بودم و می‌دانستم که این هواپیما بالاخره موفق می‌شود روی باند به سلامت کامل بنشیند.»
سرپرست استقلال اضافه کرد: «در نهایت با لطف خدا هواپیما توانست به سلامت روی باند فرودگاه بنشیند و البته با هماهنگی‌های لازم مسئولان اورژانس و آتش نشانی جهت جلوگیری از هرگونه اتفاق ناگوار در محل حاضر بودند. این اتفاق به هرحال تمام شد و الحمدلله حال همه مسافران ازجمله اعضای تیم استقلال هم مناسب است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.»
مهاجم تیم استقلال خوزستان هم با اشاره به نقص فنی هواپیما در راه بازگشت به تهران گفت: «من معتقدم فقط لطف خدا بود که زنده ماندیم. چرخ‌های هواپیما دچار نقص فنی شده بود و چند بار نتوانست فرود بیاید. من نگران خودم نبودم و فقط نگران بچه‌هایم بودم. شاید باور نکنید، ولی ناامید شده بودم و در هواپیما اشهدم را گفتم. جمعه صبح که از خواب بلند شدم خدا را شکر کردم که زنده ماندم.»
حنیف عمران زاده در این‌باره اظهار داشت: سفر سختی بود، از همان ابتدای سوار شدن به هواپیما استرس داشتم. همه دیدند که چرخ‌های هواپیما باز نمی‌شد. خدا به ما رحم کرد و دعای پدر و مادرم ما را نجات داد.وی ادامه داد: از مسئولان خواهش می‌کنم که اگر برخی از هواپیما‌ ها مشکل دارند به آنها اجازه پرواز ندهند.
بازیکن استقلال خاطرنشان کرد: خدا را شکر می‌کنم که حادثه ناگواری رخ نداد و تمام مسافران صحیح و سالم از هواپیما خارج شدند.
آرش برهانی هم درباره این حادثه گفت: اتفاق بسیار عجیبی بود. یک لحظه احساس کردم که ممکن است هواپیما بر زمین ننشیند. خیلی ترسیده بودیم و خدا به ما رحم کرد. وی افزود: در شرایط بسیار بدی بودیم و تاکنون چنین ترسی را در عمرم تجربه نکرده بودم.

پيام باشگاه استقلال درباره نقص فني هواپيما
باشگاه استقلال در پيامي از الطاف الهي که شامل حال آبي‌پوشان، هنگام برگشت از اهواز به تهران شد، ياد کرد.
در این پیام آمده است: شکرگزار خداوند متعال و سپاسگزار روح بزرگ امام حسین(ع) در این شب‌های عزیز هستیم که شب گذشته الطافشان شامل حال همه عزیزان پرواز اهواز به تهران ازجمله مجموعه استقلال شد، کمترین کاری که از ما
بر می‌آید به جای آوردن نماز شکر و ادای فرائض شب اربعین حسینی است،  امیدواریم ملت سلحشور و هواداران عزیز همچون گذشته دعاهای خود را از جوانان این مرز و بوم و اهالی فوتبال دریغ نکنند.


تعداد بازدید :  266