شماره ۴۵۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
آب و هوا


... بارش برف و باران در راه است
بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، برای امروز در سواحل دریای خزر و استان اردبیل، افزایش دما و وزش باد جنوبی پیش‌بینی می‌شود. همچنین با ورود یک سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف، گاهی با وزش باد شروع می‌شود.
امروز بارش‌ها در شمال غرب و بخش‌هایی از غرب کشور تشدید می‌شود. روز دوشنبه دامنه فعالیت سامانه علاوه بر شمال غرب و غرب، مناطقی از جنوب غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس، دامنه‌های غربی البرز و سواحل غربی دریای خزر را در بر می‌گیرد. این وضعیت تا اواسط وقت روز سه شنبه در مناطق ذکر شده ادامه خواهد داشت. از بعد از ظهر روز سه شنبه در شمال غرب وغرب و به تدریج جنوب غرب کشور از مقدار ابرها کاسته می‌شود و گستره بارش‌ها به دامنه‌های مرکزی البرز، سواحل شمالی و بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق نیز می‌رسد. آسمان تهران امروز نیمه ابری در پاره‌ای نقاط با وزش باد، در اواخر وقت ابری با احتمال بارش همراه خواهد بود و حداقل و حداکثر دما در این روز به 6 و 14 درجه سانتیگراد خواهد رسید.
در شبانه ‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال وبختیاری با کمینه دمای منفی ۴ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روزهای گذشته استان‌ چهارمحال‌وبختیاری، سرد‌ترین و استان‌های هرمزگان و‌ خوزستان گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند.


تعداد بازدید :  304