شماره ۴۵۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
دیروز برگزار شد
سفرنامه سلامت و امید در صحن امامزاده علی‌صالح(ع) ایلام

سفرنامه سلامت و امید در پنجمین استان کشور ظهر دیروز در صحن امامزاده علی صالح(ع) در صالح آباد استان ایلام با حضور پرشور مردم آغاز به کار کرد.
به‌گزارش روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، سفرنامه سلامت و امید در پنجمین استان کشور ظهر دیروز با برپایی ۱۸ چادر در صحن مطهر امامزاده علی صالح (ع)  آغاز شد و در قالب اجرای این سفرنامه در بخش صالح‌آباد از توابع شهرستان مهران مردم با حضور در چادرهای پزشکان عمومی و متخصص، مشاوره مامایی، تست فشار و قند خون، غربالگری سلامت، خود امدادی و دگر امدادی، مشاوره وقف و غرفه کودک از خدمات بهداشتی، درمانی و مشاوره برخوردار شدند.
کریم دوست محمدی یکی از خیرین ۳۰۰ متر مربع زمین در شهر مهران برای احداث خانه سلامت و امید با هدف پویایی جامعه و افزایش سرانه سلامت مردم به جمعیت هلال احمر اهدا کرد.
این گزارش حاکی است عیدی نیا، یکی دیگر از خیرین صالح آبادی ۵۰۰بسته بهداشتی به منظور افزایش بهداشت فردی به جمعیت هلال احمر اهدا کرد. علاوه بر این یکی دیگر از خیرین هزینه ۳ سفر حج عمره را برای وقف در اختیار هلال احمر قرار داد.
احداث خانه‌های داوطلب سلامت و امید در مناطق محروم
علی‌محمد‌ هاشم‌زاده، مدیر اجرایی سفرنامه سلامت و امید با اشاره به اجرای این سفرنامه در صالح‌آباد گفت: صالح‌آباد هفدهمین مقصد سفرنامه سلامت و امید است که در اجرای آن با هدف مشارکت خیران در حوزه سلامت و احداث خانه‌های داوطلب سلامت و امید صورت گرفته است.
مدیر اجرایی سفرنامه سلامت و امید با تأکید بر این‌که تا پایان‌سال جاری ۷ استان دیگر نیز میزبان این سفرنامه هستند تصریح کرد: «سفرنامه در‌سال جاری تا نیمه نخست اسفند ادامه خواهد داشت و سایر استان‌ها در‌سال آینده پذیرای این سفرنامه خواهند بود.»او با اشاره به برپایی چادر وقف در سفرنامه سلامت و امید صالح آباد اظهار کرد: «بسیاری از خیران زمین‌هایی برای وقف دارند، اما اطلاعات دقیقی از نحوه وقف این زمین‌ها ندارند؛ بنابراین، مشاوران مستقر در چادرهای وقف می‌توانند این افراد را راهنمایی کنند.»سفرنامه سلامت و امید در استان ايلام در شهرهای مهران، دره‌شهر، دهلران و ایلام اجرا می‌شود و پزشکان عمومی و متخصص و مشاوران خدمات بهداشتی، درمانی وروانشناختی ارایه می‌دهند. ۴ کاروان سلامت به روستاهای محروم و مناطق عشایری استان اعزام شده‌اند تا خدمات بهداشتی و درمانی لازم را در اختیار مردم قرار دهند.
ترویج زایمان طبیعی در سفرنامه سلامت و امید
شاه ماری، معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان ایلام هم درباره برپایی تونل سلامت در سفرنامه سلامت و امید صالح‌آباد اظهارکرد: «در این تونل خدمات مشاوره بارداری نیز به افراد ارایه می‌شود. چرا که  براساس نظام تحول سلامت باید برای زایمان طبیعی مشاوره‌های لازم به متقاضیان ارایه شود، لذا چادرهای ویژه مشاوره به زنان باردار به منظور انجام زایمان طبیعی برپا شده است.»
وی با اشاره به برپایی چادرهای ویژه غربالگری سلامت زنان و کودکان یادآور شد: «در این چادرها در صورتی که مراجعان علایم سرطان داشته باشند به مراکز درمانی استان معرفی می‌شوند و تأمین هزینه‌های درمانی آنها از سوی خیران انجام می‌شود.»


تعداد بازدید :  273