شماره ۴۵۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
گالری‌های تهران این هفته عاشورایی‌اند

این هفته گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز فرهنگی تهران با برگزاری نمایشگاه‌های متنوعی از هنرهای تجسمی که موضوع برخی از آنها «اربعین» است، میزبان علاقه‌مندان هستند.
مجموعه‌ای از عکس‌های راهپیمایی روز اربعین در زیرگذر چهارراه ولیعصر(عج) به‌نمایش درآمده است. در این نمایشگاه، آثاری از مسعود زنده‌روح‌‌کرمانی، سعید محمودی‌ازناوه، علی صولتی، سجاد مختارزادگان، جاسم غضبان‌پور و منصوره معتمدی برای بازدید عموم روی دیوار قرار گرفته است. این نمایشگاه از 18 آذر تا دوم دی‌ماه میزبان علاقه‌مندان در زیرگذر چهارراه ولیعصر(عج) خواهد بود.
همچنین نمایشگاهی از عکس‌های برگزیده مسابقه «عاشقان حسینی» با موضوع عزاداری هیأت‌های مذهبی از دوره قاجار تا امروز در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود. نمایشگاه «عاشقان حسینی» برگزیده 70 عکس از میان
 500 اثر ارسالی به دبیرخانه این مسابقه عکس است که به همت موزه عکسخانه شهر و روابط عمومی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود. علاوه بر آن، نمایشگاه «چهل‌ترین» شامل 100 قطعه عکس از شش عکاس ایرانی از راهپیمایی اربعین است که در موزه امام علی(ع) برپا می‌شود. عکس‌هایی که جاسم غضبان‌پور، علی صولتی، سعید محمودی‌ازناوه، منصوره معتمدی، سجاد مختارزادگان و مسعود زنده‌روح‌کرمانی از راهپیمایی اربعین به‌نمایش می‌گذارند، مربوط به این تجمع بزرگ در ‌سال گذشته است. این نمایشگاه با همکاری سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران و موسسه شیعه از 19 آذرماه تا دوم دی‌ماه در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به نشانی روبه‌روی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ برگزار می‌شود.
این درحالی است که فرهنگسرای نیاوران میزبان نمایشگاه آثار نقاشی‌خط و خوشنویسی «اسرافیل شیرچی» است. در این نمایشگاه مجموعه‌ای از 72 اثر خوشنویسی و نقاشی‌خط که این هنرمند در 10‌سال اخیر کشیده است، به‌نمایش گذاشته می‌شود. این آثار حاوی کلام خداوند و همچنین اشعار شاعران مشهوری مانند حافظ و مولانا و نوپردازان معاصری مانند نیما یوشیج، سهراب سپهری، فریدون مشیری و مهدی اخوان ثالث است. نمایشگاه آثار اسرافیل شیرچی از 5 تا 17 دی‌ماه در فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود.


تعداد بازدید :  222