شماره ۴۵۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
گزارش

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:ده‌ها طرح نیمه‌تمام آب و فاضلاب استان نیازمند اعتبار
مهندس بیگلری، مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگویی مهم‌ترین پروژه‌های آب‌وفاضلاب در دست اجرا را تشریح کرد. اجرای 14 طرح آبرسانی و23 طرح فاضلاب در شهرهای استان در دست اجراست. وی با بیان این‌که تکمیل و راه‌اندازی این طرح‌ها نیازمند 1500‌میلیارد ریال است، گفت: کمبود اعتبارات طرح‌های یاد شده را به کندی پیش می‌برد. وی افزود: 4واحد تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای لردگان، بلداجی، فرانبه وبن در دست ساخت است که بین 15 تا 50 درصد پیشرفت داشته‌اند. وی گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر هفشجان تکمیل و آماده افتتاح است که امیدواریم در دهه فجر امسال با حضور مقامات کشوری و مسئولان استان رسما مورد بهره‌برداری قرار گیرد. مهندس بیگلری احداث تصفیه‌خانه آب در شهر سامان را از دیگر طرح‌های در دست اجرا برشمرد و افزود: به‌دلیل کمبود آب در این شهر در تابستان امسال فاز اول این تصفیه‌خانه مورد بهره‌برداری قرار گرفت و تا حدودی مشکل کمبود آب این شهر را مرتفع کرد. وی گفت: تکمیل راه‌اندازی این تصفیه‌خانه نیازمند 100 میلیارد ریال اعتبار است که امیدواریم با تخصیص این اعتبار هرچه سریع‌تر شاهد بهره‌برداری از آن باشیم. مهندس بیگلری گفت: با ارتقای چند روستای بزرگ استان به شهر در‌ سال‌جاری 8شهر جدید تحویل این شرکت شد که با توجه به ضعیف بودن زیرساخت‌های آب‌وفاضلاب این شهرها درحال حاضر تلاش داریم با تقویت تأسیسات آب و اصلاح و توسعه شبکه‌های آبرسانی مشکلات این شهرها را مرتفع سازیم. همچنین امسال توانستیم بخشی از شبکه‌های فرسوده در شهرهای کاج، دشتک، چلیچه و منج را نوسازی کنیم. وی گفت: شهر کاج در تابستان امسال از کمبود آب رنج می‌برد که درحال حفر و تجهیز 2حلقه چاه در این شهر هستیم. وی افزود: اجرای زیرساخت‌های آب‌وفاضلاب مسکن مهر در شهرکرد، بروجن، فارسان اردل و ناغان از دیگر طرح‌های آب‌وفاضلاب استان است که در حال انجام است. مهندس بیگلری افزود: در بخش فاضلاب امسال نسبت به سال گذشته در اجرای شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب افزایش چشمگیری داشتیم و امسال تاکنون در شهرهای هفشجان، فرخشهر، منظریه شهرکرد و الهیه بروجن و ناحیه غرب شهرکرد، بلداجی، گندمان، فارسان و نقنه مجموعا 40هزار متر شبکه جمع‌آوری فاضلاب اجرا شده است که بیش از 70‌میلیارد ریال هزینه شده است.

ممنوعیت ورود مردم به 50درصد سواحل مازندران
معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی مازندران گفت: 50‌درصد سواحل مازندران به صورت انحصاری در اختیار اشخاص و دستگاه‌های دولتی و شرکتی است و هنوز از آزادسازی این مناطق خبری نیست.
افلاطون ولی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همچنان ورود مردم عادی به این مناطق ممنوع است. استان مازندران دارای 350 کیلومتر نوار ساحلی است که 50‌درصد از این نوار ساحلی به صورت عمومی قابل استفاده است.
معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران، آزادسازی سواحل را شرط فعال شدن گردشگری ساحلی در مازندران دانست و تصریح کرد: آنچه از ساحل 350 کیلومتری برای استفاده مردم باقیمانده حدود 160 کیلومتر است که حدود 80 طرح دریا، هرکدام به طول یک کیلومتر شامل طرح دریای زنانه و مردانه و فضای عمومی بین دو طرح در آن اجرا شده است.
وی افزود: 25 منطقه نمونه گردشگری ساحلی وجود دارد که در اختیار شهرداری‌ها قرار دارد لذا برای توسعه گردشگری ساحلی محدودیت زمین وجود دارد و نیاز است نسبت به آزادسازی و ساماندهی سواحل از سوی دستگاه‌های متولی ازجمله آب منطقه‌ای، بنادر و دریانوردی و منابع طبیعی اقدامات جدی صورت گیرد.
معاون میراث فرهنگی مازندران ادامه داد: اگر ساحل بکر و بدون موانع و چالش در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی قرار گیرد استقبال خوبی برای ایجاد انواع تأسیسات ساحلی، تفریحات دریایی و ساخت انواع واحدهای اقامتی در سواحل خواهد شد.


تعداد بازدید :  240