شماره ۱۷۰۲ | ۱۳۹۸ شنبه ۴ خرداد
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
‏# نوید_محمدزاده# برد_پیت# دی‌کاپریو #سوم_خرداد #خرمشهر #حماسه_مقاومتدر سالروز آزادسازی خرمشهر،‌ همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد این اتفاق تاریخی به یکی از ترندهای اصلی توییتر و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد. البته کاربران ضمن گرامیداشت این روز و یاد و خاطره شهیدان،‌ انتقاداتی را هم نسبت به مسئولان درباره باقی‌ماندن آثار جنگ در این شهر مطرح کرده‌اند. آبادشدن خرمشهر باید مطالبه تمام مردم ایران باشه... مردم اونجا حق زندگی تو شرایط رفاهی بهتری رو دارن. سلام به شهری که پس از آزاد شدن نیز از مظلومیتش کاسته نشد. میدونی چرا تونستیم خرمشهر رو پس بگیریم؟ چون فرمانده مدام می‌گفت: بچه‌ها اگر شهر سقوط کرد، نگران نباشید، دوباره فتح می‌کنیم. مراقب باشید ایمانتان سقوط نکند. آن چیز که باعث پیروزی پس از شکست‌هاست، قدرت ایمان است. همه سهم خرمشهر از این کشور یک مناسبت تو تقویمه. بدون هیچ تعارفی این انتقاد به مسئولان وارده که هنوز بعد از این همه‌سال بعد از آزادی خرمشهر، تلاش خوب برای آبادی دوباره این شهر نشد. مقاومتی که در خرمشهر انجام شد، هرگز با دیگر مقاومت‌ها قابل مقایسه نیست. خرمشهر برای ملت ما تنها یک شهر نیست، بلکه تاریخ گویای پایداری، ایثار و جاودانگی انقلاب است. فتح خرمشهر مجموعه‌ای از #حماسه_مقاومت‌ها و خواستن‌ها و شهادت‌هاست. اینجاست که در نبرد اراده‌ها، اراده دشمن زمینگیر می‌شود و این پیام به دشمن داده می‌شود که وَ لَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه. هنوز هم وقتی اون خبر تاریخی و مشهور محمود کریمی علویجه «شنوندگان عزیز توجه فرمایید... خرمشهر، شهر خون و حماسه آزاد شد» رو با اون مارش نظامی می‌شنوم، مو به تنم سیخ میشه و احساس غرور می‌کنم. کنایه نوید محمدزاده به مخالفان و منتقدان نحوه لباس پوشیدنش یکی از بامزه‌ترین و البته پرواکنش‌ترین سرفصل‌های صفحات و ‏کانال‌های هنری فضای مجازی را به‌وجود آورد. نوید محمدزاده که تاکنون بارها و بارها به‌دلیل سبک غیررسمی و متفاوت لباس پوشیدنش در فضای جشنواره یا فرش قرمزهای ‏فیلم‌هایش مورد انتقاد و طعنه و کنایه قرار گرفته که با استناد به پوشش برد پیت در مراسم فتوکال فیلم روزی روزگاری در‌هالیوود ‏کوئنتین تارانتینو در فستیوال کن پاسخ منتقدانش را داد و خطاب به آنهایی که همواره به او توصیه می‌کردند با پوششی رسمی در ‏چنین مراسمی حضور یابد، گفت که لباس پوشیدن در فتوکال در تمام دنیا با مراسم رسمی تفاوت دارد. ‏ نوید محمدزاده در کنار عکس بردپیت و لئوناردو دی‌کاپریو در جشنواره فیلم کن در اینستاگرام نوشت: «لباس پوشیدن در فتوکال ‏اینجوره. همه جا رسمی نمی‌پوشن»؛ که این واکنش خود باعث واکنش‌های دیگر و بیشتری شد و کاربران پرشماری در مقابل این ‏ادعا موضع‌گیری‌های متفاوتی کردند. ازجمله کاربری که نوشت: «نوید عزیز حق با شماست و همه‌جا لباس رسمی نمی‌پوشند. ‏ولی پوشش غیررسمی فرق دارد با پیژامه مامان‌دوز پوشیدن، یا شلواری که فاقش تا زانوها پایین آمده.» البته هواداران نوید هم کم‌تعداد نبودند. کاربری نوشت: «نوید جان خودشون هم می‌دونن این حرفا رو. ولی اگه قرار باشه یکی رو ‏زیر سوال ببرن، منطق بهانه‌س»، یا: «مرغ همسایه غازه. چون برد پیت پوشیده درسته، ولی اگه نوید ما بپوشه، آسمون به زمین ‏میاد»، یا: «بازیگری در حد نوید محمدزاده نباید از دی‌کاپریو و برد پیت مثال بیاره، برعکس برد پیت باید تو‌هالیوود نوید رو مثال ‏بزنه که چه‌جور لباس می‌پوشه!»

در سالروز آزادسازی خرمشهر،‌ همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد این اتفاق تاریخی به یکی از ترندهای اصلی توییتر و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد.  البته کاربران ضمن گرامیداشت این روز و یاد و خاطره شهیدان،‌ انتقاداتی را هم نسبت به مسئولان درباره باقی‌ماندن آثار جنگ در این شهر مطرح کرده‌اند.
آبادشدن خرمشهر باید مطالبه تمام مردم ایران باشه... مردم اونجا حق زندگی تو شرایط رفاهی بهتری رو دارن.
سلام به شهری که پس از آزاد شدن نیز از مظلومیتش کاسته نشد.
میدونی چرا تونستیم خرمشهر رو پس بگیریم؟ چون فرمانده مدام می‌گفت: بچه‌ها اگر شهر سقوط کرد، نگران نباشید، دوباره فتح می‌کنیم. مراقب باشید ایمانتان سقوط نکند. آن چیز که باعث پیروزی پس از شکست‌هاست، قدرت ایمان است.
همه سهم  خرمشهر از این کشور یک مناسبت تو تقویمه.
بدون هیچ تعارفی این انتقاد به مسئولان وارده که هنوز بعد از این همه‌سال بعد از آزادی خرمشهر، تلاش خوب برای آبادی دوباره این شهر نشد.
مقاومتی که در خرمشهر انجام شد، هرگز با دیگر مقاومت‌ها قابل مقایسه نیست.  خرمشهر برای ملت ما تنها یک شهر نیست، بلکه تاریخ گویای پایداری، ایثار و جاودانگی انقلاب است.
فتح خرمشهر مجموعه‌ای از #حماسه_مقاومت‌ها و خواستن‌ها و شهادت‌هاست. اینجاست که در نبرد اراده‌ها، اراده دشمن زمینگیر می‌شود و این پیام به دشمن داده می‌شود که وَ لَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه.
هنوز هم وقتی اون خبر تاریخی و مشهور محمود کریمی علویجه «شنوندگان عزیز توجه فرمایید... خرمشهر، شهر خون و حماسه آزاد شد» رو  با اون مارش نظامی می‌شنوم، مو به تنم سیخ میشه و احساس غرور می‌کنم.

کنایه نوید محمدزاده به مخالفان و منتقدان نحوه لباس پوشیدنش یکی از بامزه‌ترین و البته پرواکنش‌ترین سرفصل‌های صفحات و ‏کانال‌های هنری فضای مجازی را به‌وجود آورد.
نوید محمدزاده که تاکنون بارها و بارها به‌دلیل سبک غیررسمی و متفاوت لباس پوشیدنش در فضای جشنواره یا فرش قرمزهای ‏فیلم‌هایش مورد انتقاد و طعنه و کنایه قرار گرفته که با استناد به پوشش برد پیت در مراسم فتوکال فیلم روزی روزگاری در‌هالیوود ‏کوئنتین تارانتینو در فستیوال کن پاسخ منتقدانش را داد و خطاب به آنهایی که همواره به او توصیه می‌کردند با پوششی رسمی در ‏چنین مراسمی حضور یابد، گفت که لباس پوشیدن در فتوکال در تمام دنیا با مراسم رسمی تفاوت دارد. ‏
نوید محمدزاده در کنار عکس بردپیت و لئوناردو دی‌کاپریو در جشنواره فیلم کن در اینستاگرام نوشت: «لباس پوشیدن در فتوکال ‏اینجوره. همه جا رسمی نمی‌پوشن»؛ که این واکنش خود باعث واکنش‌های دیگر و بیشتری شد و کاربران پرشماری در مقابل این ‏ادعا موضع‌گیری‌های متفاوتی کردند. ازجمله کاربری که نوشت: «نوید عزیز حق با شماست و همه‌جا لباس رسمی نمی‌پوشند. ‏ولی پوشش غیررسمی فرق دارد با پیژامه مامان‌دوز پوشیدن، یا شلواری که فاقش تا زانوها پایین آمده.»
البته هواداران نوید هم کم‌تعداد نبودند. کاربری نوشت: «نوید جان خودشون هم می‌دونن این حرفا رو. ولی اگه قرار باشه یکی رو ‏زیر سوال ببرن، منطق بهانه‌س»، یا:   «مرغ همسایه غازه. چون برد پیت پوشیده درسته، ولی اگه نوید ما بپوشه، آسمون به زمین ‏میاد»، یا: «بازیگری در حد نوید محمدزاده نباید از دی‌کاپریو و برد پیت مثال بیاره، برعکس برد پیت باید تو‌هالیوود نوید رو مثال ‏بزنه که چه‌جور لباس می‌پوشه!»

 


تعداد بازدید :  608