شماره ۱۷۰۲ | ۱۳۹۸ شنبه ۴ خرداد
صفحه را ببند
زنبیل

هشدار به مالکان بدحساب مسکن مهر
تسنیم| مقام مسئول مسکن مهر پردیس از تمدید یک‌ماهه تسهیلات ویژه تقسیط پرداخت باقیمانده آورده متقاضیان خبر داد و گفت: «درصورت عدم تکمیل آورده، برابر ضوابط و مقررات نسبت به جابه‌جایی واحد این دسته از متقاضیان اقدام خواهد شد.» علی‌اصغر جاودان‌فر از ارایه تسهیلات ویژه برای تقسیط آورده متقاضیان خبر داد و افزود: «شرکت عمران جهت رفاه حال مالکان مسکن مهر مهلت تقسیط آورده را به مدت یک‌ماه و تا پایان خرداد امسال تمدید کرده است، بنابراین برای جلوگیری از تضییع حقوق سایر مالکان لازم است متقاضیان هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کنند.» به گفته جاودان‌فر، تاکنون 50‌درصد از متقاضیان نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کرده‌اند و درصورت عدم تکمیل آورده توسط سایر متقاضیان، شرکت عمران برابر ضوابط و مقررات نسبت به جابه‌جایی واحد این دسته از متقاضیان اقدام خواهد کرد.

واردات غذای سگ و گربه ممنوع شد
تسنیم| مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت از ممنوع‌شدن واردات غذای سگ و گربه خبر داد. سیدمهدی نیازی با اشاره به این موضوع گفت: «از 8 اردیبهشت امسال 143 ردیف تعرفه مشمول ممنوعیت واردات شد که غذای سگ و گربه نیز در این فهرست قرار دارد. از برخی سگ‌ها در حوزه ماموریت‌های نیروی انتظامی، هلال‌احمر و آتش‌نشانی و به منظور استفاده از حس بویایی یا چشایی آنها استفاده می‌شود که خوراک خاص مصرف می‌کنند. از این‌رو ممکن است این خوراک در کشور تأمین نشود. با این حال امسال با توجه به اعمال ممنوعیت واردات در این بخش کاهش واردات نسبت به گذشته کمتر خواهد شد.» آمار واردات این اقلام در مدت مشابه ‌سال قبل حاکی از آن است که واردات غذای سگ و گربه در نخستین‌ماه امسال 5برابر ‌سال قبل شده است.

دلیل ارزان شدن طلا
ایسنا| بررسی‌ها نشان از آن دارد که با وجود افزایش ارزش طلا در بازارهای جهانی به واسطه کاهش ارزش دلار در بازار داخلی، قیمت طلا و انواع سکه روند نزولی به خود گرفته‌اند. محمدرضا کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه طلا و جواهر در رابطه با وضع یک هفته گذشته بازار طلا و سکه گفت: «در یک هفته گذشته قیمت انواع سکه و طلا نزولی بوده و شرایط به‌گونه‌ای رقم خورد که هر قطعه سکه تمام با کاهش ۲۲۰‌هزار تومانی روبه‌رو شود. در هفته مدنظر ارزش اونس جهانی با افزایش ۵دلاری مواجه شد اما به واسطه کاهش ارزش دلار در بازار ایران، ارزش طلا و انواع سکه روند نزولی به خود گرفتند، ضمن این‌که کاهش تقاضا و دادوستد تأثیر قابل توجهی بر قیمت سکه داشته و عاملی شد تا با وجود رشد حباب قیمت سکه به مبلغ ۵۸۰‌هزار تومان در میانه هفته، این حباب قیمتی تا ۵۱۰‌هزار تومان در انتهای هفته افت کند.» این کارشناس بازار طلا و سکه پیش‌بینی کرد که بعد از تعطیلات عید فطر بازار آنچنان رونقی نداشته باشد و قیمت‌ها روند نزولی خود را ادامه دهند.

 


تعداد بازدید :  528