شماره ۱۶۹۷ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
تریبون

پراید درشکه فلزی است!
حجت‌الاسلام محمد جواد باقری، امام‌جمعه اسالم، گفت: «مفسد اقتصادی فقط امثال خاوری و شیخ‌الاسلام نیستند که هزاران‌ میلیارد پول این مملکت و مردم را برداشتند و فرار کردند؛ هر کس با رانت و مدیریت قبیله‌ای به خاطر منافع شخصی اقتصاد کشور را مختل می‌کند مفسد اقتصادی است و باید بدون ملاحظه مجازات شود؛ چرا نظارت کافی بر خودروسازان ندارید که بی‌حساب و کتاب قیمت خودرو را افزایش می‌دهند؟ پراید درشکه فلزی است. کدام مسئول خودروسازی کشور پراید سوار می‌شود که این همه این خودروی بنجل را به مردم تحمیل می‌کنید؟»

انتصاب زنان در سمت‌های مدیریتی
 سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور در تشریح جلسه شورای معاونین وزارت کشور که صبح روز گذشته برگزار شد، گفت: «در این جلسه گزارشی از روند ضابطه‌مندکردن انتصاب مدیران وزارت کشور و استانداری‌ها در دولت تدبیر و امید توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع ارایه شد. براساس این گزارش انتصاب زنان در سمت‌های مدیریتی وزارت کشور در دولت تدبیر و امید 27‌درصد و جوانان 67‌درصد رشد داشته است. امروز با دستور وزیر کشور مقرر شد که در ساختار جدید استانداری‌ها برای انتصاب معاون توسعه مدیریت و منابع، حتی‌الامکان از زنان توانمند و شایسته استفاده شود.»

چرا حقوق برخی معلمان اضافه نشد؟
 علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش ‌وپرورش درباره علت افزایش نیافتن ۴۰۰‌هزار تومانی حقوق برخی معلمان گفت: «بحث افزایش حقوق یکی از تکالیف دولت است و سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی براساس قوانین ذیربط سالانه بخشنامه افزایش حقوق را تصویب و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌کنند. آن‌چه در مصوبه مربوط آمده این است که افزایش ۴۰۰‌هزار تومانی حقوق خاص نیروهای رسمی و پیمانی آموزش‌وپرورش است و به معلمان ماده بیست‌و‌هشتی و دانشجومعلم‌ها تسری پیدا نکرده است. معلمان ماده 28، حقوق دوران کارورزی خود را می‌گیرند و حقوق رسمی برایشان برقرار نیست.


تعداد بازدید :  385