شماره ۱۶۹۷ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
پس از قتل وحید مرادی نوبت به قتل بهمن رسید
آیا دوربین های زندان قاتل را شناسایی می‌کنند؟

شهروند|  درگیری 20 مجرم در زندان قزلحصار با قتل یک سارق مسلح پایان یافت. این متهم که یکی از نوچه‌های وحید مرادی در زندان بود، بعد از مرگ این شرور، به یکی از گنده لات‌های زندان تبدیل شد. به گفته شاهدان ماجرا همین مسأله باعث شده بود مقتول در زندان دشمنان زیادی داشته باشد. درحال حاضر پلیس تحقیقات و بازجویی‌های خود را بر روی مظنون شماره یک این جنایت که 9‌سال پیش یک مامور بدرقه را کشته، متمرکز کرده است.
ماجرا به روز 19 اردیبهشت‌ماه امسال برمی‌گردد. در زندان قزلحصار بین زندانیان درگیری شدیدی به وجود آمد. درگیری وحشتناک که هرلحظه تعداد افراد شرکت‌کننده در درگیری بیشتر می‌شد. همگی درحال کتک زدن همدیگر بودند و صدای فریادها هر لحظه بیشتر می‌شد. تا این‌که در آن بین، وقتی 20 نفر از زندانیان با هم دعوا می‌کردند، یکی از آنها که پسر جوانی به نام بهمن بود، با ضربه چاقو غرق خون روی زمین افتاد. این درگیری بعد از قتل بهمن پایان یافت و بلافاصله این مجرم را به مرکز درمانی منتقل کردند، اما او جان باخته بود. بنابراین پلیس تجسس‌های خود را روی این جنایت آغاز کرد و به تحقیق از شاهدان ماجرا پرداخت.
زندانیانی که شاهد این درگیری مرگبار بودند، در تحقیقات به ماموران پلیس گفتند: «بهمن چند وقت پیش به جرم سرقت مسلحانه به زندان افتاد. او 6 کیلو طلا را از یک طلافروشی سرقت کرده و با اسلحه و شلیک گلوله سعی در فرار داشته که درنهایت دستگیر شده بود. بهمن بعد از دستگیری به 15‌سال زندان محکوم شد. او در این مدت ارادت خاصی به وحید مرادی داشت. وقتی وحید به زندان افتاد، به یکی از نوچه‌های او تبدیل شد و هرچه وحید می‌گفت انجام می‌داد. تا این‌که درنهایت وحید کشته شد و بعد از مرگش، بهمن به یکی از گنده‌های زندان تبدیل شد. او می‌خواست مثل وحید مرادی بوده و نوچه داشته باشد، برای همین به همه زور می‌گفت و برای خودش نوچه هم داشت. همین اخلاقش باعث شده بود دشمن‌های زیادی داشته باشد و خیلی‌ها می‌خواستند هر طور شده او را سر جایش بنشانند. وقتی این درگیری پیش آمد، ما دیدیم که بهمن روی زمین افتاده؛ درگیری آن‌قدر شدید بود که هیچ‌کس متوجه کسی نمی‌شد، برای همین ندیدیم که چه کسی ضربه را زد.»
در ادامه ماموران به بررسی دوربین مداربسته پرداختند و ادامه تحقیقات آنها را به سه مظنون رساند. در بین این سه مظنون پلیس به یکی از آنها ظن بیشتری داشت و بازجویی از آنها هم ماموران را به این مجرم مشکوک کرد. این مجرم جوان از ‌سال 89 به اتهام قتل یک مامور بدرقه در زندان بود و ماموران به خاطر برخی اختلافات او با مقتول و همچنین بررسی دوربین‌ها به او مظنون شدند. درحال حاضر تیم تحقیق بازجویی‌های خود را از مظنون شماره یک این قتل آغاز کرده و پرونده این جنایت در دادسرای جنایی پایتخت بررسی می‌شود.


تعداد بازدید :  1070