شماره ۱۶۹۷ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
عددخبر

31 میلیون دلار خرج نوشابه شد

در یک‌ماهه اول امسال واردات نوشابه حدود ۳۱‌میلیون دلار ارز را از کشور خارج کرده است. به گزارش ایسنا، تازه‌ترین آماری که گمرک از وضع واردات و صادرات منتشر کرد، نشان داد که در فروردین‌ماه امسال از 8 کشور واردات نوشابه به ایران انجام شده که در مجموع ۵۷۶‌هزار و ۵۵۵ کیلوگرم وزن نوشابه‌های وارداتی بوده است. برای واردات نوشابه در ماه ابتدایی امسال حدود ۳۱‌میلیون و ۴۷‌هزار و ۱۸۷ دلار اختصاص ارز پیدا کرده است. امارات متحده عربی، چین، آلمان و پاکستان چهار کشوری هستند که واردات نوشابه در فروردین‌ماه انجام شده و در بین آنها آلمان با ۲۶‌میلیون و ۹۴۲‌هزار دلار بیشترین سهم واردات نوشابه به ایران را داشته است.

2300 میلیارد ضرر بیمه‌ها از طرح تحول سلامت

یک عضو سندیکای بیمه‌گران ایران از ضرر و زیان ۲۳۰۰‌میلیارد تومانی صنعت بیمه از اجرای طرح تحول سلامت خبر داد. یونس مظلومی با بیان این‌که وظیفه بیمه‌های تکمیلی فراهم‌آوردن پوشش‌هایی است که بیمه‌های پایه تعهد نمی‌کنند، گفت: «بیمه‌های تکمیلی درحوزه‌های مربوط به بستری در بیمارستان‌ها بسیار موفق عمل کرده‌اند و در انجام وظایف ذاتی حاکمیت به کمک آنها آمده است.» او با بیان این‌که بیمه‌های تکمیلی در ‌سال ۱۳۹۶ حدود ‌هزار‌میلیارد تومان در رابطه با طرح تحول سلامت زیان دادند، گفت: «این یعنی خساراتی که به بیمارستان‌ها، مراکزدرمانی و بیمه‌شدگان بابت بیمه‌های درمانی پرداخت شده است.، هزار‌میلیارد تومان بیشتر از حق بیمه‌ای بود که در مجموع از آنها دریافت کرده‌ایم. براساس محاسباتی که داشته‌ایم، این مبلغ برای ‌سال ۱۳۹۷ حدود ۱,۳۰۰‌میلیارد تومان است. این مبلغ در واقع زیان شرکت‌های بیمه از مابه‌التفاوت آن چیزی که دریافت می‌کنند، با آن چیزی که پرداخت می‌کنند، است.»

800 تن توزیع روزانه شکر در میادین میوه

با توجه به اقدامات انجام‌شده در عرضه شکر در میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واردات شکر به کشور، مسئولان در وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و وزارت صنعت معتقدند بازار شکر به ‌زودی به تعادل می‌رسد. یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران هم از توزیع روزانه 800 تن شکر در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران خبر داد و گفت: «شکر مورد نیاز صنوف مانند قنادان، شیرینی‌پزان، شکلات‌سازی، نوشابه‌سازی و سایر صنف‌ها به‌طور جداگانه عرضه می‌شود و این عرضه تا تعادل بازار و تعدیل قیمت ادامه دارد.»


تعداد بازدید :  379