شماره ۱۶۹۷ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
دیدار با تاجر زن روس، معاون صدراعظم را بیکار کرد
استعفا به دلیل انتشار یک فایل ویدیویی

دو رسانه آلمانی گزارش دادند به فایل ویدیویی ضبط‌شده از طریق دوربین مخفی دست پیدا کرده‌اند که براساس محتوای آن، معاون صدراعظم اتریش در‌ سال ۲۰۱۷ چند ماه قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی به دیدار یک تاجر زن روس رفته و در این دیدار به او پیشنهاد معاملات و قراردادهای تجاری پرمنفعت را در ازای کمک این تبعه روس به پیروزی او و حزبش در انتخابات می‌دهد.
در این ویدیو که اصل آن هفت ساعت بوده، نشان داده می‌شود‌ هاینتس کریستین اشتراخه، معاون صدراعظم اتریش به همراه همسرش در جزیره ایبیزای اسپانیا به دیدار با این زن روس با هویت «آلیونا ماکارووا» به همراه یک مرد دیگر رفته است و همچنین در این دیدار یوهان گودنوس، یک سیاستمدار حزب راستگرای متعلق به اشتراخه یعنی حزب آزادی اتریش (FPO) حضور دارد. طبق این گزارش، این دیدار در ژوییه ۲۰۱۷، چند ماه قبل از برگزاری انتخابات سراسری اتریش که به موجب آن حزب اشتراخه به‌عنوان شریک حزب محافظه‌کار سباستین کورتز صدراعظم اتریش وارد دولت شد، برگزار شده‌ است. این دو رسانه آلمانی منبع این ویدیو را به منظور حفاظت از هویت از او فاش نکردند.
بر اساس این گزارش، معاون صدراعظم اتریش در این نوار ویدیویی آمادگی خود را برای کمک به این تاجر زن روس جهت دستیابی به مجوزها و قراردادهای دولتی در اتریش اعلام می‌کند و در ازای آن خواستار کمک این تبعه روس به حزبش در کمپین انتخابات پارلمانی‌ سال ۲۰۱۷ می‌شود. اشتراخه دیروز با حضور در تلویزیون اتریش بیانه‌ای را به منظور اعلام استعفایش قرائت کرده و گفت: «من از سمت معاون صدراعظمی اتریش استعفا داده و استعفایم را تحویل سباستین کورتز، صدراعظم اتریش دادم و او نیز با استعفای من موافقت کرد.»

 


تعداد بازدید :  452