شماره ۱۶۹۵ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# قهرمانی# پرسپولیس #بازی_تاج‌وتخت#نویسندگان_بد

پرسپولیس با هدایت برانکو در آستانه انجام‌دادن کاری بزرگ و رسیدن به سومین قهرمانی پیاپی لیگ برتر است. آنها که لقب بهترین تیم ایران در سال‌های اخیر را یدک می‌کشند، برای این اتفاق باید امشب در جم یا مساوی کنند یا برنده شوند. نکته جالب توجه اما اینجاست که هواداران هم هشتگ هت‌تریک قهرمانی را در شبکه‌های اجتماعی داغ کرده‌اند و در حال کُری‌خواندن برای سایر رقبا هستند. نظر پرسپولیسی‌ها در توییت‌هایی که از این هشتگ در آن استفاده کرده‌اند، جالب است:
 ما نیازی به هیچ‌کس نداشتیم و نداریم برای قهرمانی، سرنوشتمون دست خودمون بوده و هست. ما پرسپولیسیم، از ازل تا ابد دستمون روی زانوی خودمون بوده و هست.
 پرسپوليس که از هر بازی به‌طور میانگین 2.1 امتیاز گرفته، به نظرتون برای هت‌تریک قهرمانی برای کار غیر ممکنیه که از پارس‌ جنوبی حداقل یک امتیاز بگیره.
 تو قهرمانی هت‌تریک می‌کنیم تا روسیاهیش بمونه برای همه اونایی که بیرون و درون زمین همه‌کار کردن تا تیم ما زمین بخوره.
 اونایی که از الان دارن درباره هت‌تریک قهرمانی پرسپولیس حرف می‌زنن به دور اول لیگ برتر فکر کردن؟ جایی که استقلال هم فقط یک امتیاز از ملوان می‌خواست تا قهرمان بشه، اما باخت و ما با بردن فجر سپاسی قهرمان شدیم. وقتی خودمون رو قهرمان بدونیم که سیدجلال جام رو برد بالا.
 هت‌تریک قهرمانی نباید باعث بشه ابهامات مالی که تو باشگاه درباره سرنوشت درآمدها و پاداش‌های آسیایی بود رو دنبال نکنیم. مدیران باشگاه باید جوابگو باشن.
 همه چیز تو این لیگ علیه ما بود. همه یک طرف بودن و پرسپولیس یک طرف! همه تیما با هم داداش شدن تا پرسپولیس قهرمان نشه، اما خب ما در آستانه هت‌تریک قهرمانی هستیم. حس لذت‌بخشیه.

کیفیت قسمت‌های جدید سری آخر  مجموعه پرهوادار و محبوب بازی تاج‌وتخت یکی از بی‌سابقه‌ترین هجمه‌های مجازی را علیه این سریال موجب شده و به‌گزارش بسیاری از رسانه‌ها و نشریاتی که این سریال را پوشش داده‌اند، خشم بینندگان فضای مجازی را به‌هم ریخته است.
دیروز رسانه‌های فارسی زبان هم به نارضایتی بینندگان بازی تاج‌وتخت واکنش نشان دادند و حتی کافه سینما که ریزبه‌ریز اتفاقات، حواشی و اخبار این سریال را پوشش می‌دهد، نوشت که «بینندگان سریال، فضای مجازی را هدفی برای اعتراض خود به متن قسمت پنجم بازی تاج‌وتخت کرده‌اند». اشاره این رسانه‌ها به ترند شدن هشتگ #نویسندگان_بد است و ماجرا از این قرار است که حجم و اندازه انتقادات چنان بوده که موتور جست‌وجوی گوگل در پاسخ جست‌وجوی عبارت نویسندگان بد اولین تصاویری که نشان می‌دهد، عکس نویسندگان سریال بازی تاج‌وتخت است. بعد از این‌که گوگل در پاسخ جست‌وجوی واژه احمق عکس دونالد ترامپ را به ‌نمایش گذاشت؛ این جدیدترین نمونه «استفاده از یک عبارت برای توصیف یک تصویر و سپس ترند کردن آن» است.
کیفیت نازل فیلمنامه قسمت پنجم سری اخیر سریال بازی تاج‌وتخت صدای کاربران فارسی‌زبان شبکه‌های اجتماعی را نیز درآورده است. این کاربران با ذکر مثال‌های بی‌شماری از روند نامعقول ادامه خط داستانی و کنش‌های بی‌منطق کاراکترهای سریال کلیت سری جدید بازی تاج‌وتخت را زیر سوال برده‌اند.
کاربری نوشته: «این قسمت نشون می‌ده که داستان چقدر از جلوه‌های ویژه و لیست بازیگرها مهمتره و ساختن یک سریال بی‌نظیر چقدر مشکله و البته چه راحت می‌شه با یک اپیزود تمام زحمات چند ساله رو به باد داد». این نظر که تقریبا می‌توان گفت جمع‌بندی نظرات اغلب کاربرانی است که سریال را دنبال کرده‌اند، در بیشتر کامنت‌ها، پست‌ها و توییت‌ها به الحان متفاوتی تکرار شده است: «آخرین سری بازی‌تاج‌وتخت نمونه‌ای مثال زدنی از وضع اسفبار فرهنگ در دنیای امروز است. سریالی که شاید بهترین اثر تلویزیونی تاریخ است، ناگهان با پایان گرفتن ادبیات قدرتمند مارتین -که 10 سالی ا‌ست مشغول نگارش جلد آخر رمان خود است- به یک اجرای فوق‌العاده از محتوایی مبتذل بدل می‌شود».
برخی نیز تنها و تنها عصبانیت‌شان را در فضای مجازی تخلیه کرده بودند. این گذشته از آنهایی‌اند که از شکست سریال ضرب‌المثل ساخته‌اند: «از بازی تاج‌وتخت یاد گرفتم نباید به هیچ سریالی دل بست».
همیشه مخالف‌های   وطنی هم البته از این آب گل‌آلود ماهی‌های خود را گرفته‌اند: «سریال از اول هم یه فاجعه صرفا تین‌ایجری بشدت مسخره بود. این قسمت هم که از نظر بی‌منطقی دست همه قسمت‌ها رو بسته؛ تا حدی ‌که اگه فصل هشتم رو می‌دادند به آب‌دوغ‌خیارسازای داخلی و تهش یه عروسی می‌گرفتند، بازم بهتر از این می‌شد. جامعه‌ای که بیش از 20‌میلیون نفر توش برا یه همچین مزخرفی سرودست می‌شکونن رئیس‌جمهورشم باید یک آدم جفنگ و پرت و بی‌منطق مثل ترامپ باشه دیگه»!

 


تعداد بازدید :  719