شماره ۴۴۹ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ آذر
صفحه را ببند
... ادامه بارش در نقاط مختلف کشور

برابر آخرین داده‌های ماهواره‌های هوا‌شناسی، امروز در برخی از مناطق دریای خزر، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور بارش‌های پراکنده باران همراه با وزش باد را خواهیم داشت. در 2 روز آینده دریای خزر و از روز پنج‌شنبه خلیج فارس مواج خواهد بود. همچنین با استقرار جو پایدار در برخی از مناطق کشور، طی روزهای آتی شاهد افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در آسمان شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهیم بود.
از اوایل هفته آینده دامنه بارش‌ها علاوه بر غرب دریای خزر، مناطق مرکزی و شرقی خزر و به صورت پراکنده شمال شرق کشور را در بر می‌گیرد. از روز جمعه مناطقی از شمال غرب و دامنه‌های غربی و مرکزی البرز در برخی ساعات با بارش باران و برف و وزش باد همراه خواهد بود.
کمینه و بیشینه هوای تهران امروز به ۳ تا ۱۱ درجه بالای صفر می‌رسد. نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران در این روز کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با غبار محلی خواهد بود. طبق نقشه‌های پیش‌یابی کمینه و بیشینه هوای تهران روز پنج‌شنبه بین ۴ تا ۱۰ درجه بالای صفر خواهد بود و آسمان پایتخت در این روز نیمه ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، هوای تهران روز گذشته در شرایط نسبتاً سالم قرار داشته است. شاخص کیفیت آلاینده‌های منواکسید کربن، ازن، دی‌اکسید نیتروژن و دی‌اکسید گوگرد در پایتخت به ترتیب بر روی اعداد ۲۵، ۸، ۲۶ و ۲۷ قرار گرفته است. شاخص کیفیت هوای تهران درباره آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و ۵/۲ میکرون به ترتیب روی اعداد ۳۳ و ۴۱ قرار دارد.
در شبانه ‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و بجنورد مرکز استان خراسان شمالی با کمینه دمای منفی ۴ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روز گذشته استان‌ چهارمحال‌وبختیاری، سرد‌ترین و استان‌های هرمزگان و‌ خوزستان گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند.

 


تعداد بازدید :  88