شماره ۴۴۹ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ آذر
صفحه را ببند
دکتر فرهادی در مراسم گشایش نمایشگاه دایمی شرکت نساجی هلال ایران:
صنایع نساجی هلال پیشگام اقتصاد مقاومتی در جمعیت است
ذوالفقار یزدانمهر: هلال احمر ایران پایگاه تامین مایحتاج امدادی منطقه محسوب می‌شود

وقتی از قدرت جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در میان 189 عضو فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر حرف می‌زنیم توانایی مقابله با حوادث و سوانح یک ضلع این قدرت است. تعداد بالای داوطلبان و جوانان عضو، تولید دارو و تجهیزات پزشکی و خدمات توانبخشی ضلع‌های دیگر قدرت هلال‌احمر ایران هستند. در کنار ظرفیت‌ها باید به یک ضلع دیگر هم اشاره کرد که در حقیقت پشتیبانی از خدمات امدادونجات است. شرکت صنایع نساجی هلال‌ایران با دو کارخانه در تهران و خوانسار اصفهان یک بخش مهم برای جمعیت هلال‌احمر به حساب می‌آید که با تولید اقلامی نظیر چادرهای اسکان اضطراری، مسافرتی و گروهی، پتو، کیسه خواب و ... نقش بزرگی در پشتیبانی از جمعیت هلال‌احمر دارد.
روز گذشته نمایشگاه دایمی محصولات شرکت صنایع نساجی هلال ایران در تهران گشایش یافت. دکتر محمد فرهادی در این مراسم گفت: هلال‌احمر ایران با تولید محصولات استراتژیک و متنوع در شرکت صنایع نساجی به مرکز لجستیک و تهیه اقلام امدادی به سفارش فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ تبدیل شده است.
وی افزود :  در یک‌سال اخیر تحولات استراتژیک بسیاری در راستای اجرای طرح تحول در جمعیت هلال‌احمر در شرکت صنایع نساجی هلال ایران انجام شده است و در زمینه تولید اقلام امدادی، چادرهای امدادی و اقامتی، ملزومات اسکان اضطراری و طولانی‌مدت و... شاهد پیشرفت‌های چشمگیری بوده‌ایم و خوشبختانه با تحولات صورت‌گرفته ورود به بازارهای جدید و اصلاحات به‌عمل‌آمده باید گفت که صنایع نساجی هلال پیشگام تحول راهبردی و اقتصاد مقاومتی در جمعیت است. رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این‌که هلال‌احمر ایران توانسته است در تولید چادرهای امدادی، استانداردهای موردنظر فدراسیون و کمیته بین‌المللی را کسب کند، اظهار کرد: هم‌اکنون در مجتمع خوانسار نساجی هلال ایران انواع پارچه‌ها و اقلام امدادی ضد خش، ضد آب، ضد حریق و ضد سایش تولید می‌شود و اقلام امدادی شرکت بر پایه استانداردهای بین‌المللی تولید می‌شود.
دکتر فرهادی گفت: این فعالیت‌های گسترده در شرکت صنایع نساجی هلال ایران علاوه بر تأمین نیازهای داخلی هم‌اکنون حجم زیادی از نیازهای امدادی بین‌المللی به‌ویژه در منطقه و آسیای شرقی و برخی کشورهای اروپایی را هم تأمین می‌کند. وی با اشاره به ویژگی‌های منحصربه‌فرد چادرهای امدادی، فرماندهی عملیات، کمپی و... در هلال‌احمر، افزود: استاندارد بودن، کاربرد‌های متنوع و چندمنظوره، صرف کمترین زمان در برپایی و آماده‌سازی، ضدآب و ضد حریق بودن از ویژگی‌های مهم این چادرهاست.
هلال احمر ایران
 پایگاه تامین مایحتاج امدادی منطقه
مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران گفت: هلال‌احمر ایران هم‌اکنون به‌عنوان پایگاه فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و کمیته بین‌المللی در منطقه به منظور تامین مایحتاج امدادی محسوب می‌شود.ذوالفقار یزدانمهر با اشاره به این‌که هلال‌احمر ایران بزرگترین تولیدکننده پتو در خاورمیانه است، گفت: هم‌اکنون 10 واحد تولیدی در شرکت صنایع نساجی هلال‌ ایران فعال است که امسال 150هزار تخته پتو برای کمیته صلیب‌سرخ تولید کرده است و 500هزارتخته پتو نیز در داخل و خارج از کشور فروخته است. وی با اشاره به این‌که شرکت صنایع نساجی هلال ایران قابلیت تولید روزانه 500 تخته چادر را دارد، اظهار کرد: هم‌اکنون بخش زیادی از نیازهای منطقه از سوی نساجی هلال‌احمر ایران تولید می‌شود.یزدانمهر با اشاره به این‌که نساجی هلال‌ ایران برای نخستین‌بار در فهرست تامین‌کنندگان سازمان ملل قرار گرفته است، افزود: با اتخاذ استراتژی ارتقای کیفیت، تنوع تولید و ورود به بازارهای جدید توانستیم در تولید محصولات استراتژیک و دانش‌بنیان با همکاری دانشگاه توفیقات خوبی داشته باشیم به‌طوری که هم‌اکنون بخش عمده‌ای از نیازهای سازمان‌ها و ارگان‌های داخل کشور را تولید می‌کنیم، این در حالی است که قبلا از کشورهایی نظیر کره‌جنوبی تامین می‌شده است. ما با تنوع تولید در پتو، چادر، البسه، ست غواصی و کوهستان و انواع ملزومات امدادونجات به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده در خاورمیانه مطرح شده‌ایم. وی با اعلام این‌که کمپ نمونه با الگو گرفتن ژاپن طراحی شده است، گفت: به‌علاوه تاکنون بیش از 20 قرارداد با نهادهای مختلف منعقد شده و همسو با استراتژی بازارهای جدید، شبکه بازار برند هلال نیز ایجاد شده است.مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران گفت: هم‌اکنون علاوه بر تامین نهادهای داخلی به 5 کشور نیز محصولات خود را صادر می‌کنیم و هدف غایی ما این است که تا سال 97 به جایگاه پنجم در میان جمعیت‌های ملی در جهان دست یابیم.

 


تعداد بازدید :  75