شماره ۴۴۹ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ آذر
صفحه را ببند
این اشرار مسلح پس از کشتار یک خرس قهوه‌ای در پارک ملی دنا بازداشت شدند
تعقيب و گريز شكارچيان خطرناک در بازگشت به صحنه جرم

شهروند| محیط‌بانان پارک ملی دنا در عملیاتی سازمان‌یافته شکارچیان خشن را دستگیر کردند. این گروه از شکارچیان که با اسلحه کلاشینکف ژ3 به سمت ماموران تیراندازی کرده بودند، هرگز تصور نمی‌کردند با بازگشت به محل شکار در تله محیط‌بانان گرفتار شوند.
چندی پیش 3 محیط‌بان پارک ملی دنا در جریان حضور شکارچیان در ارتفاعات این پارک قرار گرفتند. محیط وسیع بود و به همین خاطر پیدا کردن این شکارچیان غیرمجاز با بن‌بست روبه‌رو شد. تا این‌که محیط‌بانان پس از ساعت‌ها پیاده‌روی و دوربین‌کشی، 2 فرد مسلح را که درحال کندن پوست یک کل وحشی بودند، رصد کردند. عملیات دستگیری این شکارچیان آغاز شد. از دو طرف به شکارچیان نزدیک شدند، اما وقتی قصد داشتند وارد عمل شوند با حادثه عجیبی روبه‌رو شدند. در ارتفاع بالادست آنها ۴ شکارچی دیگر حضور داشتند. لحظات نفس‌گیری آغاز شد. شکارچیان که همدستانشان را در بن‌بست قانون می‌دیدند بلافاصله شلیک‌های پی در پی به سمت محیط‌بانان را کلید زدند. موقعیت شکارچیان بهتر بود و با افروختن آتش گسترده این 6 شکارچی موفق به فرار شدند. پس از فرار شکارچیان غیرمجاز، محیط‌بانان علاوه بر لاشه یک کل وحشی نیمه‌پوست کنده، با یک لاشه خرس قهوه‌ای که به ضرب گلوله کشته شده بود، برخورد کردند.
بازگشت به صحنه جنایت
با گذشت 10 روز از این حادثه، وقتی محیط‌بانان درحال گشتزنی و بررسی منطقه با دوربین بودند ناگهان با همان 4 شکارچی خشن روبه‌رو شدند. با توجه به شرور بودن این گروه و احتمال درگیری مسلحانه، محیط‌بانان با نیروهایی در قالب ۳ گروه 2 نفره وارد عمل شدند. یک گروه تنها با دوربین شکارچیان را زیر نظر داشت و 2 گروه دیگر از 2 جهت متفاوت به شکارچیان نزدیک شدند. محیط‌بانان خود را به نزدیک‌ترین نقطه نسبت به محل اقامت شبانه شکارچیان رسانده بودند و در یک لحظه 2نفر از متخلفان را غافلگیر کرده و پیش از این‌که حتی بتوانند سلاح خود را از روی زمین بردارند، بازداشت شدند. پس از بازداشت 2 متهم ماموران به بازرسی از آنها پرداخته و یک اسلحه تک لول شکاری، 11 عدد فشنگ 4پاره و ۵ عدد فشنگ برنو کشف شد.
علی افشار مسئول پارک ملی دنا در رابطه با این خبر گفت: «در بررسی‌های بیشتر مشخص شد شکارچیان متخلف شب را درون یک غار سپری کرده بودند که در بازرسی از درون غار امکانات و آذوقه برای مدت طولانی نیز کشف شد. در بازرسی از گوشی تلفن‌همراه یکی از متهمان عکس وی به همراه لاشه خرس به دست آمد. این گروه از شرورترین و خطرناک‌ترین شکارچیان منطقه و ساکن دشتک لردگان هستند که بارها با محیط‌بانان منطقه حفاظت‌شده و پارک ملی دنا درگیر شده‌اند.»
متهمان در جریان تحقیقات و بازجویی‌ها به شکار خرس قهوه‌ای در پارک ملی دنا اعتراف کردند. به دلیل شرور و خطرناک بودن بلافاصله طی هماهنگی صورت‌گرفته به پاسگاه انتظامی تحویل و روانه بازداشتگاه شدند. همچنین متهمان در جریان بازجویی‌ها هویت سایر همدستان متواری خود را نیز فاش کردند.


تعداد بازدید :  113