شماره ۴۴۹ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ آذر
صفحه را ببند
شبکه دزدان با اموال سرقتی قمار می‌کردند

شهروند| شبکه دزدان موتور سوار با سرقت‌  گوشی‌های تلفن همراه در شرط‌بندی و قمار شرکت  می‌کردند.
18 آبان‌ماه زن جوانی به کلانتری خانی‌آباد مراجعه کرد و به مأموران گفت:  ساعت 6 صبح، در خیابان ورزش درحال گذر بودم که که یک موتورسیکلت آبی‌رنگ به من نزدیک شد. سرنشین موتور کیف دستی حاوی مدارک دانشگاهی، گوشی تلفن همراه و همچنین عابربانکم را سرقت کرد و پا به فرار گذاشت. از آنجایی که رمز عبورم را روی کارت نوشته بودم پول‌هایم را از حسابم برداشت کردند.  
بررسی دوربین‌های مداربسته
با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر این‌که سارقان اقدام به برداشت وجه از حساب عابر بانک وی کرده‌اند، دوربین‌های مداربسته بانک شعبه عبدل‌آباد مورد بررسی قرار گرفت و زن جوان تصویر یکی از سارقان را در لحظه برداشت پول از حساب عابربانک شناسایی کرد.
همزمان با آغاز تحقیقات جهت شناسایی تصویر متهم، کشف اموال سرقتی نیز در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. تیم تحقیق با انجام اقدامات پلیسی توانست گوشی تلفن همراه سرقتی را پیدا کند؛ گوشی تلفن همراه در اختیار جوانی قرار داشت که ادعا می‌کرد آن را در خیابان جمهوری خریداری کرده اما در ادامه تحقیقات لب به اعتراف گشود و گفت که گوشی را در زمان شرکت در قمار و شرط‌بندی از جوان دیگری به‌نام «حسن» 23 ساله بُرده است.
ادعاهای این پسر کافی بود تا «حسن» به‌عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کیف‌قاپی و سرقت موتورسیکلت مورد شناسایی قرار گرفت؛ در بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته بانک شعبه عبدل‌آباد و مطابقت تصاویر حسن با متهم داخل تصاویر دوربین‌های مداربسته بانکی مشخص شد که هر دو تصویر متعلق به یک نفر است.
با شناسایی «حسن» به‌عنوان یکی از اعضای گروه سارقان، دستگیری وی در دستور کار ماموران قرار گرفت و کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم توسط کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی و به اتهام سرقت موتورسیکلت دستگیر شده است؛ بلافاصله هماهنگی‌های لازم انجام شد و «حسن» جهت ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه پنجم آگاهی قرار گرفت.
سرقت برای قمار
حسن در بازجویی‌ها به ناچار لب به اعتراف گشود و به کیف قاپی‌های سریالی در مناطق عبدل‌آباد، خانی‌آباد، شهرک شریعتی، شهرک ولیعصر و ... اعتراف کرد.
متهم در ادامه اعترافاتش همدست خود به‌نام «سهیل» را نیز معرفی کرد؛ با شناسایی مخفیگاه سهیل کارآگاهان اقدام به اجرای عملیات دستگیری متهم کرده و پس از دقایقی تعقیب و گریز در پشت‌بام‌های منطقه فلاح موفق به دستگیری سهیل و «محمد» 20 ساله شدند که در ادامه تحقیقات مشخص شد در تعدادی از سرقت‌ها به همراه حسن و سهیل شرکت داشته است.
بررسی‌ها نشان می‌داد متهمان از گوشی‌های تلفن همراه سرقتی جهت شرکت در قمار و انجام شرط‌بندی استفاده می‌کردند.
متهمان را شناسایی کنید
«باتوجه به اعتراف این 3 پسر جوان به کیف‌قاپی و سرقت موتورسیکلت هر 3 متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و همچنین شناسایی شکات و مالباختگان در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند؛ لذا از کسانی که در «جنوب» و «جنوب غرب» تهران به‌ویژه در مناطق «عبدل‌آباد»، «خانی‌آباد»، «شهرک شریعتی» و «شهرک ولیعصر» مورد کیف‌قاپی و سرقت گوشی تلفن همراه قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.»


تعداد بازدید :  59