شماره ۴۴۹ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ آذر
صفحه را ببند
احسان لشگری در گفت‌وگو با «شهروند» از دوری طولانی‌مدتش می‌گوید:
مصدومیتم چه ربطی به آزمایش دوپینگ دارد؟

شهروند| دارنده مدال برنز المپیک لندن درحالی‌که به دلایلی مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی 2014 را از دست داد و با انگیزه برای در اختیار گرفتن دوباره دوبنده تیم‌ملی تلاش می‌کرد، دچار مصدومیت شدیدی شد و حالا ماه‌ها نمی‌تواند روی تشک کشتی حاضر شود.
مجبورم چند ماه دور باشم
احسان لشکری درباره مصدومیت شدیدی که برایش به‌وجود آمده، به «شهروند»‌ می‌گوید: «من حدود یک‌سال و نیم است که از ناحیه زانو مشکل داشتم و مینیسک پایم پاره شده بود. با همان شرایط در این مدت نیز به تمرینات ادامه دادم تا این‌که در اردوی تیم‌ملی چند روز قبل دچار مصدومیت شدیدی شدم. بعد از انجام آزمایشات متوجه شدیم که هم مینیسک و هم رباط صلیبی‌ام پاره شده و باید عمل جراحی کنم. با این وضع مدت‌ها نمی‌توانم در کشتی باشم اما خیلی زود عمل جراحی‌ام را انجام می‌دهم.»
بد شانسی دست از سرم برنمی‌دارد
او در ادامه به دوری طولانی‌مدتش از مسابقات بین‌المللی اشاره می‌کند: «بعد از آن‌که در ‌سال 2013 مدال برنز جهان را به دست آوردم، دیگر نتوانستم برای تیم‌ملی در میادین بین‌المللی به میدان بروم. امسال با اتفاقات تلخ از رسیدن به دوبنده تیم‌ملی برای بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی بازماندم و اصرارم برای برگزاری انتخابی مجدد فایده‌ای نداشت که خیلی هم حسرت این مسابقات را خوردم. حالا هم که با انگیزه‌ای بیشتر تمریناتم را آغاز کردم، این اتفاق تلخ برایم رخ داد. متاسفانه بدشانسی دست از سرم بر نمی‌دارد و امیدوارم این دیگر آخرین اتفاق بد برایم باشد.»
باز هم روی سکو می‌روم
کشتی گیر وزن 84 کیلوگرم ایران درخصوص زمان بازگشتش این‌طور توضیح می‌دهد: «مطمئن باشید خیلی زود برمی‌گردم. در این یکی، دو‌سال واقعا مصدومیت اذیتم کرد. 10 ماه وقت دارم تا برای مسابقات جهانی ‌سال آینده آماده شوم و انگیزه زیادی دارم که به ترکیب تیم‌ملی برگردم و روی سکوهای جهانی بروم. البته هدف اصلی من المپیک است که می‌خواهم آن‌جا یک مدال دیگر به کارنامه‌ام اضافه کنم.»
کشتی موفق بوده
وی با وجود برخی انتقادات از نحوه اداره فدراسیون توسط خادم، او را بهترین فرد برای اداره فدراسیون می‌داند: «خادم رابطه بسیار خوبی با کشتی‌گیران دارد و همه به‌عنوان یک برادر بزرگتر به او نگاه می‌کنند. نتایج کشتی نیز در سال‌های اخیر به همه نشان داده که او و تیم فعلی کشتی موفق بوده‌اند. برگزاری لیگ جهانی فرنگی و آزاد در ایران و کسب قهرمانی این 2 رقابت هم دستاورد بزرگی بود. به نظرم در شرایط فعلی هیچ‌کس بهتر از خادم نمی‌تواند فدراسیون را اداره کند.»
آسیب‌دیدگی‌ام را به دوپینگ ربط ندهید
لشکری در پایان در واکنش به برخی شایعات که ندادن آزمایش دوپینگ از سوی وی را با مصدومیتش مرتبط دانسته‌اند، می‌گوید: «پزشکان تیم‌ملی بهترین افرادی هستند که می‌توانند دراین‌باره نظر بدهند. آن قضیه آزمایش ندادن من کاملا واضح بود و حتی برخی که شایعه ساخته بودند، از من عذرخواهی کردند. الان هم تمام پرونده‌هایم وجود دارد که مصدوم شده‌ام و باید عمل جراحی کنم. نمی‌دانم این شایعات را چه کسانی درست می‌کنند.»


تعداد بازدید :  68