شماره ۴۴۹ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ آذر
صفحه را ببند
علیرضا منصوریان در گفت‌وگو با «شهروند»:
آبی و قرمز را وسط نکشید، به تیم من احترام بگذارید
استقلال با قلعه‌نوعی، رقیب ما برای قهرمانی است کاری می‌کنم مردم، هوادار نفت تهران شوند

حسین جمشیدی – شهروند| کاپیتان محبوب استقلال که اولین گام در عرصه مربیگری را با تیم امید برداشت و چندان هم موفق نبود، این فصل نفت‌تهران به جایگاه خوبی رسانده تا جایی که این تیم تا قبل از هفته هفدهم صدرنشین لیگ برتر و همچنین فینالیست جام‌حذفی شده است. موفقیت‌های منصوریان روی نیمکت یک تیم نه‌چندان مدعی باعث شده تا نام او در صدر لیست افرادی جای بگیرد که پس از قلعه‌نوعی می‌توانند روی نیمکت استقلال بنشینند، اگرچه سرمربی نفت تهران معتقد است تا پایان فصل جاری فقط به موفقیت تیمش فکر می‌کند و نه هیچ مسأله دیگری. در ذیل گفت‌وگوی «شهروند»‌ را با علیرضا منصوریان می‌خوانید:
‌ ‌ از وضع نفت شروع کنیم که این روزها با موفقیت‌هایی که به‌دست آورده، نامش بر سر زبان‌ها افتاده است.
من این پتانسیل را در نفت از ابتدای فصل می‌دیدم. تیم ما ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه را در خود می‌بیند و با یک تلاش جمعی به این‌جا رسیده است؛ البته ما به قهرمانی در لیگ برتر به هیچ‌وجه فکر نمی‌کنیم زیرا خودمان را در سطح تیم‌های دیگر که در کورس هستند، نمی‌دانیم. به بازیکنانم نیز اعلام کرده‌ام که حق ندارند به هیچ‌وجه درباره قهرمانی صحبت کنند یا این‌که بخواهند حتی جدول را نگاه کنند زیرا باید با همین روند کارمان را ادامه دهیم.
‌ ‌ بعد از این هفته لیگ برتر، پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را هم در پیش دارید. نفت در سطح آسیا هم می‌تواند موفق باشد؟
یکی از برنامه‌های اصلی ما روی همین مسابقات است که در تک بازی پلی‌آف که حکم ورود به لیگ قهرمانان را برای ما دارد، به پیروزی برسیم. یک اردوی 10روزه در امارات نیز در تعطیلات لیگ برای بازیکنان در نظر گرفتیم که در آن‌جا چند بازی تدارکاتی انجام دهند تا تنه‌شان قبل از بازی پلی‌آف به تنه عرب‌ها بخورد زیرا احتمالا حریفمان از امارات یا قطر خواهد بود.
‌ ‌ در نقل و انتقالات نیم فصل شایعات زیادی اطراف تیم شما وجود دارد، چه بازیکنانی را جذب می‌کنید؟
ما در جریان نقل و انتقالات قطعا ریزش نخواهیم داشت و بازیکنی از جمع ما جدا نمی‌شود. فقط شاید درنهایت یک بازیکن را به باشگاه دیگر بدهیم. درخواست‌های زیادی برای بازیکنان ما از باشگاه‌های دیگر وجود دارد اما اجازه جدایی نخواهیم داد زیرا تیممان را طوری بستیم که هرچه جلوتر می‌رویم با استفاده از نیروی جوانی بهتر می شویم. البته در بخش جذب بازیکن نیز یک بازیکن جوان خیلی خوب را که 6 ماه قبلا زیر نظر خودم کار کرده است، جذب می‌کنیم. یکی، ‌دو بازیکن خارجی نیز برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا جذب خواهیم کرد.
‌ ‌ خیلی از مربیان به تعطیلات 50روزه لیگ شدیدا اعتراض داشتند، شما هم معتقدید روند خوبی که دارید بعد از تعطیلات از بین می‌رود؟
اتفاقا تیم ما به این تعطیلات نیاز دارد. من هیچ اعتراضی به 50 روز تعطیلی در لیگ ندارم زیرا از قبل اعلام شده بود و هر باشگاهی می‌توانست برای خودش برنامه‌ریزی کند. امیدوارم تیم‌ملی نیز بتواند از این وقفه بیشترین بهره را ببرد و در جام ملت‌های آسیا موفق باشد.
‌ ‌ تیمتان به فینال جام حذفی رسید اما باید تقریبا 6ماه دیگر در مسابقه نهایی به میدان بروید. این برنامه‌ریزی کمی عجیب نیست؟
زمانی که برای فینال رقابت‌های جام‌حذفی در نظر گرفته‌اند، بسیار خوب است اما مشکل این‌جا بود که خیلی زود مراحل قبلی این مسابقات برگزار شد. نمی‌دانم چرا مسئولان سازمان لیگ این‌قدر عجله داشتند اما به‌هرحال باید با این شرایط کنار بیاییم.
‌ حالا که هواداران سرخابی نماینده‌ای در فینال جام‌حذفی ندارند، شما و یحیی گل‌محمدی را به‌عنوان بازیکنان سابق تیمشان و نماینده‌شان در فینال می‌دانند و حتی از «دربی مربیان» دراین‌باره استفاده شده است؟
درست است که من بازیکن استقلال بودم و هنوز هم علاقه زیادی به تیم محبوبم دارم اما تیم نفت از این فضاها جدا است. دیگر همه باید یاد بگیرند که به نفت احترام بگذارند. شاید هیچ‌کس فکر نمی‌کرد نفت تا این‌جا بالا بیاید اما حالا که آمده دیگر نام آبی و قرمز را وسط نکشید و به پیراهن نفت احترام بگذارید.
‌  شاید خیلی‌ها از بازی نفت خوششان بیاید اما هوادار نداشتن این تیم حتی قهرمانی در جام حذفی و لیگ برتر را هم زیر سوال می‌برد؟
ما یکی از اهداف بزرگمان در این فصل این است که مردم از تیم ما خوششان بیاید و هوادار نفت شوند. به نظرم این اتفاق ابتدا باید از خانواده خود شرکت نفتی‌ها آغاز شود. خیلی زود کاری می‌کنیم که برای ما هم مثل خیلی از تیم‌های دیگر هوادار به ورزشگاه بیاید و انشاءالله باهم جشن قهرمانی بگیریم.
‌  تصور می‌کنید استقلال می‌تواند یکی از رقبای نفت در کورس قهرمانی باشد؟
در مورد تیم خودم که باید بگویم ما بازی به بازی جلو می‌رویم و خودمان را با تیم‌هایی مثل استقلال که همیشه مدعی هستند، مقایسه نمی‌کنیم. درباره استقلال نیز همه می‌دانند که من به این تیم تعلق دارم و برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم؛ البته الان تمام فکر و ذکرم موفقیت نفت است اما مطمئنم که استقلال با همین کادر و بازیکنان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است.
‌ ‌ و در نهایت این‌که فکر می‌کنید چه زمانی به نیمکت استقلال برسید؟
بارها دراین‌باره با من صحبت شده است اما من با نفت قرارداد دارم و اگر بخواهم تمرکزم را به‌هم بریزم، این تیم ضربه می‌خورد. اگر خدا بخواهد آن روز هم می‌رسد که لیاقت نشستن روی نیمکت استقلال را داشته باشم.


تعداد بازدید :  56