شماره ۴۴۹ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ آذر
صفحه را ببند
آبرو ریختند، حقیقت را پس زدند

امیر صادقی‌پناه دبیر گروه ورزش

1- جنجال، درگیری، حضور فلان ستاره در پارتی شبانه، دستگیری آن یکی در نیمه‌های شب با شلوارک، مزاحمت یکی دیگر برای خانم مهماندار هواپیما و... را بدون برده شدن نام آنها که یک ایرانی بودند، شنیده بودیم اما این یکی دیگر نوبر است! فلان مدیر مثل آب خوردن روی آنتن شبکه سوم سیما می‌گوید بهمانی دائم‌الخمر است، ارزش‌ها را زیر پا می‌گذارد، ‌آبروی فردی را می‌برد، با بیان این جمله که در رختکن الکل مصرف می‌کرده، حیثیت باشگاه سپاهان را زیر سوال می‌برد تا از اصل ماجرا طفره برود. در فوتبالی که حاشیه از متن ارزش بیشتری دارد، یک عده از دنیا بی‌خبر هم روی حرف آن مسئول در برنامه پربیننده نود، حساب کرده و با بستن چشم‌هایشان روی کارنامه یک مربی موفق در کرواسی، مونته‌نگرو و همین سپاهان خودمان، او را دائم‌الخمر خطاب می‌کنند. شاید گمان می‌کنند هیچ دستگاه نظارتی هم وجود ندارد که صحت گفته‌های آن مدیر را بررسی کرده و به حصول نتیجه بینجامد.
2- می‌دانید قصه از کجا شروع شد؟ از آن‌جایی که کفاشیان بدون توجه به حرف‌های برخي مخالفان، ‌کی‌روش را برای 4‌سال دیگر به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی برگزید؛ آن‌جا که اين مخالفان از اطرافیان رئیس فدراسیون گفتند و سعی کردند با غیرمتخصص خواندن دوروبری‌های کفاشیان، عوامل ناکامی‌های فوتبال را برشمارند. با انتخاب کاشانی به‌عنوان مدیر تیم امید و رفتن انگشت اشاره او روی نام زلاتکو کرانچار شاید بهترین فرصت نصیب مخالفان شد تا با تصمیم مجموعه تحت هدایت کفاشیان مخالفت کنند؛ در اصل به مربی رای اعتماد ندهند که با وجود حرف‌وحدیث‌های متعددی که همواره پشت سرش بوده، 4‌سال در فوتبال ایران بدون هیچ مشکلی مربیگری کرده است.
3- فرض می‌کنیم ادعای آن مدیر درست باشد، آیا نباید مستندی برای این حرف‌ها موجود باشد؟ غیر از این است که فرد معتاد به الکل دستگاه عصبی‌اش اختلال پیدا کرده و بیشتر ساعات شبانه‌روز را با بی‌حوصلگی سپری می‌کند؟ آیا نباید او حداقل یک‌بار کنار زمین با حالت خمودگی حاضر شده باشد؟ شمایی که ادعای حفظ ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را یدک می‌کشید، جز این است که با بردن آبروی یک فرد غیرایرانی، کشورهای خارجی و به‌ویژه مردم کرواسی را روی کشور ایران حساس کرده‌اید؟ ‌آیا این رفتارها بازی با آبروی سرزمینمان نیست؟ باز هم فرض می‌کنیم ادعای آن مدیر درست باشد؛ ‌آیا جز این است که در دین ما و درا حادیث ائمه بارها به حفظ آبروی افراد تأکید شده است؟
4- غرض تاختن به دست‌اندرکاران ورزش ایران بدون توجه به حاشیه‌های قبلی یک مربی کروات نیست ولی به نظر می‌رسد رد صلاحیت کرانچار برای سرمربیگری تیم فوتبال امید فقط یک بهانه بود برای تلافی اقدام فدراسیون فوتبال در تمدید قرارداد کی‌روش. کاش به اختلاف بین فدراسیون و وزارت ورزش اشاره می‌شد و این‌که وزارت ورزش می‌خواهد در جایی جلوی کفاشیان بایستد. کاش قبل از مذاکره با کرانچار به صورت خصوصی گفته می‌شد او مشکل اخلاقی دارد، کاش گفته می‌شد سایر مربیان خارجی حاضر در ایران هم الکل مصرف می‌کنند. اینها واقعیت‌هایی بود که هرگز گفته نشد تا یک‌بار دیگر ثابت شود اتفاقات فوتبال ایران نه واضح و آشکار که در پشت پرده رخ می‌دهد.

 

 


تعداد بازدید :  78