شماره ۴۴۹ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ آذر
صفحه را ببند
روی خط خبر

درحالی‌که بیشتر اعضای شورا در سفرندیک بوستان محلی در دارآباد تهران، برج می‌شود
خبرآنلاین| یک زمین پردار و درخت در شمال تهران، یک‌شبه خالی از درختان شد. بیل مکانیکی تمام درختان را ریشه‌کن کرد و حالا قرار است دوباره ساختمان جدیدی در این بوستان محلی سردرآورد. باز هم درخت‌کشان در تهران، این‌بار، شبانه و به حکم شهرداری که این روزها به نظر می‌رسد کمر به نابودی فضای سبز پایتخت بسته. یک عضو شورای شهر می‌گوید این قتل‌عام با خط‌دهی شهرداری انجام شده است.
تعداد درختان را کسی نشمرده بود، ولی حالا که همه را کنده و برده‌اند، ساکنان محله‌ای واقع در دارآباد، خیابان افتخاری پایین‌تر از موزه حیات‌وحش به خبرآنلاین می‌گویند آن‌قدر این درختان متراکم بودند که از این سوی زمین، آن طرف را نمی‌شد دید. تعداد درختان را از 80 تا 300 اصله گفته‌اند، ولی این‌طور که پیداست در حاشیه این زمین، درختان کم‌بنیه‌ای غرس کرده‌اند که تاب و توان گذراندن زمستان پیش رو را ندارند.
آقای جعفری، یکی از ساکنان قدیمی این منطقه می‌گوید: «بعدازظهر دوشنبه (16 آذر) عده‌ای آمدند و شروع به ور رفتن با درختان کردند. پرسیدیم چه می‌کنید؟ گفتند می‌خواهیم این‌جا را پارک کنیم، درختان را داریم هرس می‌کنیم. ولی شب که شد، بیل مکانیکی آوردند و همه را ریشه‌کن کردند.»
جالب این‌جاست این اتفاق درست در زمانی افتاد که اکثر اعضای شورای شهر در مسافرت خارج از کشور هستند. عده زیادی به زیارت عتبات عراق رفته‌اند و چند نفری نیز در مکزیک و فرانسه، در مسافرت به سر می‌برند. حقانی، رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران که اتفاقا در تهران است، درباره این اتفاق به خبرآنلاین می‌گوید: برای بازدید از این زمین به دارآباد می‌روم، ولی پیداست افرادی که این کار را کردند می‌دانستند شورای شهر یک هفته تعطیل است. این عضو شورای شهر می‌گوید: این مسأله را از شهرداری خط داده‌اند و ما در شرایطی که شورای شهر تعطیل است به آن صورت کاری نمی‌توانیم بکنیم. ولی امروز از این زمین بازدید می‌کنم و با شهردار منطقه یک هم این مسأله را مطرح می‌کنم.
دشتی‌اردکانی، رئیس کانون دفترداران، وابسته به قوه قضائیه که از ساکنان این محله به شمار می‌رود هم درباره ریشه‌کن کردن درختان این زمین می‌گوید: مالک گفته از دیوان عدالت اداری رأی دارم، ولی مثل این‌که حرفش را عوض کرده، مردم امروز تجمع کرده‌اند تا بفهمند چرا این بوستان محلی،
یک شبه نابود شد. به گفته او، شاهدان عینی، دیده‌اند دیشب، بیل مکانیکی، همه درختان را ریشه‌کن کرد و برد.
آقای انهاری، یکی دیگر از همسایه‌های این پارک سابق، می‌گوید درختان بسیار انبوه و متراکم بودند، به صورتی که از این سوی زمین، آن طرف را نمی‌شد دید. او توضیح می‌دهد: دیشب ناغافل همه درختان را جمع کردند و شبانه بردند و می‌گویند جایی نشاندیم. درختانی را جای اینها کاشته‌اند که همه از ریشه جداست.

انتقاد نماینده آذربایجان‌شرقی از وضع نابسامان گردشگری سلامت:دلال‌ها بیماران خارجی را شکار می‌کنند
نماینده ارومیه در مجلس با انتقاد از فعالیت دلال‌ها در عرصه گردشگری سلامت استان آذربایجان غربی، می‌گوید: بیماران کشورهای همسایه برای درمان در ایران توسط دلال‌ها شکار می‌شوند و مجبور هستند برای یک عمل جراحی یک‌میلیون تومانی، تا 16‌میلیون تومان هزینه کنند.
عابد فتاحی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم ارومیه در مجلس در گفت‌وگو با CHN از ناتوانی کشور در عرصه گردشگری سلامت سخن می‌گوید و توضیح می‌دهد: با وجود این‌که استان آذربایجان‌غربی به دلیل همسایه بودن با کشورهای ترکیه، عراق، جمهوری خودمختار نخجوان و اقلیم کردستان بهترین پتانسیل‌ها را برای توسعه توریسم سلامت دارد، اما ما نتوانستیم این نوع از گردشگری را رونق ببخشیم. این درحالی است که  ازجایی مثل اقلیم کردستان به‌دلیل نبود تجهیزات بیمارستانی و درمانی و کمبود پزشک برای انجام امور درمانی بسیار به استان آذربایجان‌غربی می‌آیند.
او با تأکید بر این‌که «ما نتوانستیم از طریق کانال‌های معتبر این بیماران را برای درمان به کشور بیاوریم»، از فعالیت‌های گسترده دلالان در این عرصه سخن می‌گوید: بسیاری از بیماران در کشورهای همسایه توسط دلالان شکار می‌شوند و در اختیار پزشکانی قرار می‌گیرند که آنها نیز شکارچی هستند. درآمدهای حاصل از این موضوع که کم هم نیست به جیب دلالان می‌رود.
 این عضو کمیسیون بهداشت و درمان در ادامه از هزینه‌هایی که توسط پزشکان و بیمارستان‌های ایرانی از بیماران خارجی گرفته می‌شود، انتقاد می‌کند: یکی از عادت‌های بدی که بسیاری در کشور دارند و متأسفانه برخی از پزشکان نیز چنین رفتاری دارند، این است که از بیماران خارجی که برای درمان به ایران آمده‌اند تا 3برابر بیشتر از قیمت معمولی هزینه دریافت می‌کنند. این درحالی است که وقتی ما برای درمان به کشورهای دیگر می‌رویم هیچ هزینه اضافی نمی‌پردازیم. تمامی خدماتی که امروز در استان آذربایجان‌غربی به بیماران خارجی ارایه می‌شود، چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی، 3برابر گران‌تر از قیمت معمول است که این موضوع بیماران را فراری می‌دهد.

 


تعداد بازدید :  132