شماره ۴۴۹ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ آذر
صفحه را ببند
يادداشت‌های يك دهه‌چهلی
ازدواج رنگی

اخبار دارد از نگرانی نسبت به رواج «ازدواج سفید» یا «هم‌باشی» (زندگی مشترک یک زوج زیر یک سقف بدون ازدواج رسمی و شرعی) می‌گوید. گزارشگر برنامه همان‌طور که دارد از دلایل رواج آن، معایب، مزایا و محدودیت‌های این نوع ازدواج می‌گوید، من به بسته پیشنهادی خودم درمورد ازدواج که تا امروز از ذهنم فراتر نرفته! فکر می‌کنم... خیلی به رنگش فکر نکرده بودم اما پیشنهاد من درست برعکس ازدواج سفید است. به این ترتیب که دو نفر از نظر شرعی و رسمی ازدواج بکنند، اما زندگی جداگانه‌ای داشته باشند. درست مثل دوران نامزدی یا دوستی قبل از ازدواج. یعنی ضمن این‌که هرکس خانه و زندگی، شغل، علاقه‌مندی‌ها و زمان منحصر به خودش را دارد، اوقاتی را نیز با هم بگذرانند.
 به عقیده من زندگی مداوم زیر یک سقف گرچه اطمینان خاطر به همراه دارد اما همین اطمینان خاطر به مرور به بی‌تفاوتی رنج‌آور تبدیل می‌شود. همیشه در کنار هم و در دسترس بودن باعث می‌شود برای جلب رضایت یکدیگر یا داشتن اوقات اختصاصی هیچ تلاشی نکنیم. در ازدواج این رنگی، اختلاف سلیقه نیز دیگر به یک چالش و احیانا جدل همیشگی تبدیل نخواهد شد. ضمن این‌که هر کسی با سلایق خودش زندگی می‌کند، ارتباط عاطفی نیز مستحکم‌تر باقی می‌ماند. خیالپردازی درمورد این نوع ازدواج را به‌عهده خودتان می‌گذارم... مثلا می‌توانید خیال کنید همسرتان تلفن بزند و بگوید برای فردا شب بلیت کنسرت گرفته و شام هم مهمان او خواهید بود. یا مثلا شما برای ناهار روز جمعه تدارک ببینید و او را دعوت کنید. برای دیدن هم می‌شود قرار ملاقات گذاشت، همدیگر را غافلگیر کرد، مسافرت رفت، مهمانی‌های مشترک یا جداگانه ترتیب داد، جشن گرفت، به هم کمک کرد و هر وقت که حوصله همدیگر را نداشتیم، هرکدام کلید خانه خودش را دارد.
بدین‌گونه زندگی مشترک همواره تازگی و تنوع خودش را حفظ می‌کند. حتی به عقیده من بچه‌ها هم می‌توانند از این نوع زندگی لذت ببرند. چند روز زندگی با مادر، چند روز با پدر و زمانی به‌صورت مشترک.
منبع: dahe40.blogfa.com

 


تعداد بازدید :  260