شماره ۴۴۹ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ آذر
صفحه را ببند
ایرانی‌ها توریست‌ها را لوس کرده‌اند!

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در گزارشی که «دیلی‌میل» اخیرا منتشر کرده، گردشگران خارجی که لقب «بدترین شهر جهان» را به پاریس داده‌اند، از بی‌ادبی و برخوردهای گستاخانه محلی‌ها شکایت دارند. شهری که با برج ایفل، موزه «لوور» و کلیسای «نتردام» سالانه 32‌میلیون و 200‌هزار گردشگر را به خود جذب می‌کند، برچسب شهری کثیف و گران را به همراه دارد.
از هرم «خوفو»، بزرگترین هرم مجموعه اهرام ثلاثه مصر و بلندترین سازه تاریخ بشر با قدمت 3800‌سال هم یاد شده است که بسیاری از بازدیدکنندگان از مزاحمت دستفروشان گله کرده‌اند و فضای درونی مقبره را به «آغل گاو» تشبیه کرده‌اند.
همچنین گردشگران، شهر لس‌آنجلس را بی‌نصیب نگذاشته‌اند و از خطرناکی و کثیفی محیط شهری و وضع بد حمل‌ونقل عمومی در این شهر، حکایت‌ها گفته‌اند.
دوبی، با فقر فرهنگی مردمش، جامائیکا، آبشار نیاگارا، میدان «تایم» نیویورک و «تاج محل» هند، «استون هنج» در انگلیس و بسیاری دیگر از مکان‌های به اصطلاح خودشان «توریستی» نیز گردشگران را با حس نارضایتی به وطن خودشان بازگردانده‌اند که البته «دیلی‌میل» بیش از این رویش نشده سایر این مکان‌های «توریستی نما» را اعلام کند.
قطعا گردشگرانی که در این نظرسنجی «دیلی‌میل» شرکت کرده و احساس نارضایتی خودشان را بروز داده‌اند، کسانی هستند که حداقل یک‌بار از ایران و بالاخص از تهران بازدید کرده‌اند. ایرانی‌ها با رفتار‌های دوستانه و خوش و بش با توریست‌ها و عکس یادگاری گرفتن و این چیزها، گردشگران را بد عادت و لوس کرده‌اند.
«شهروند دیلی» (همان روزنامه شهروند خودمان) همه گردشگران سراسر دنیا را دعوت به بازدید از پایتخت ایران، «تهران»، می‌کند. لازم به ذکر است که ما در تهران نه آغل گاو داریم، نه مزاحمت دستفروشان؛ نه محیط شهریمان کثیف است، نه وضع حمل‌ونقل عمومیمان بد؛ شهری امن و آرام، بدون خطر، بدون فقر فرهنگی، با غنای بیش از اندازه فرهنگی. گردشگران می‌توانند با کمترین هزینه (با نفری 3دلار) از
«Milad Tower»، بزرگترین برج در سراسر ایران بازدید کنند. مکانی کاملا توریستی، شاد، باکلاس، همراه با برنامه‌های شاد و مفرح برای توریست‌های عزیز. گردشگران همچنین می‌توانند با بهای تقریبا ناچیزی، از متروی شهر تهران
(Tehran Metro) و همچنین (BRT) که هر دو از عجایب جهان هستند نیز دیدن فرمایند. چیز‌های دیگری هم داریم که فعلا آنها را رو نمی‌کنیم که خدای ناکرده جذب گردشگران پاریس، دوبی، مصر و لندن و بقیه شهرستان‌های دنیا به صفر برسه و باز به بحران اقتصادی بخورن و داستان بشه. قول می‌دهیم که با بازدید از این شهر، شگفت‌زده بشوید و با احساس نارضایتی به کشور خودتان برنگردید.

 


تعداد بازدید :  60