شماره ۴۴۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ آذر
صفحه را ببند
... وزش باد در تهران و رهایی از غبار

بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی طی امروز با جوی آرام در غالب مناطق کشور رو به رو هستیم که پیامد آن افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی خواهد بود. در این مدت وزش باد نسبتا شدید جنوبی در استان‌های گیلان و اردبیل و افزایش نسبی دما در سواحل دریای خزر را خواهیم داشت.
طی امروز وزش باد و گرد و خاک در منطقه زابل تداوم خواهد داشت. از ظهر چهارشنبه موج ضعیفی نواحی شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز را تحت تاثیر قرار داده و سبب بارش پراکنده در این نواحی خواهد شد. همچنین در بعد از ظهر این روز وزش باد در استان تهران سبب کاهش غلظت آلاینده‌های جوی خواهد شد.
آسمان تهران امروز کمی ابری و در پاره‌ای نقاط با غبارمحلی پیش‌بینی می‌شود. حداقل و حداکثر دما در این روز ۳ و ۱۱ درجه سانتیگراد خواهد بود. در روز چهارشنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری و در بعد از ظهر ابری همراه با وزش باد و اوایل شب با بارش پراکنده همراه خواهد بود و حداقل و حداکثر دما در این روز به ۴ و ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید.
در میان استان‌های هم‌مرز با عراق، آسمان استان ایلام امروز کمی ابری در اواخر وقت با افزایش ابر همراه خواهد بود. در استان خوزستان نیز آسمان صاف در پاره‌ای نقاط با غبارمحلی و در اواخر وقت با افزایش ابر همراه است. همچنین آسمان استان کرمانشاه نیز کمی ابری و در اواخر وقت با افزایش ابر است.  در شبانه ‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی ۴ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روز گذشته استان‌‌های اردبیل و چهارمحال‌وبختیاری، سرد‌ترین و استان‌ هرمزگان گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند.

 


تعداد بازدید :  186