شماره ۴۴۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ آذر
صفحه را ببند
آژير

عملیات نجات داوطلبانه 4 ملوان لنج
ملوانان یک لنج صیادی یک خانواده 4 نفره را از غرق شدن در دریا، نجات دادند.
برخورد پژو 405 با بتن‌های اسکله سنگی کنارک کافی بود تا این خودرو با 4 سرنشین به داخل دریا سقوط کند. عصر روز یکشنبه ملوانان یک لنج کنارکی در استان سیستان و بلوچستان شاهد حادثه‌ای هولناک بودند. صدای مهیب برخورد یک خودرو  و همزمان سقوط آن به دریا موجی از وحشت را در مقابل شاهدان ماجرا ایجاد کرد. بلافاصله بعد از سقوط خودرو به داخل دریا شیشه‌های آن در داخل آب منفجر شدند. ملوانان لنج بلافاصله به داخل آب رفتند و در اقدامی فداکارانه توانستند زن و شوهر و 2 فرزند آنها را از غرق شدن نجات بدهند.
به گفته شاهدان ماجرا اگر ملوانان لنج صیادی برای نجات این خانواده داوطلبانه اقدام نمی‌کردند، تا رسیدن نیروهای امدادی این 4 نفر در این حادثه غرق می‌شدند. از سوی دیگر مد، عمق آب در زمان سقوط کم بوده است و همین موضوع باعث شد عملیات نجات به آسانی انجام شود.

نجات اعضای 5 خانواده از کولاک
شهروند| اعضای 5 خانواده گرفتار در برف و کولاک در جاده تربت جام- صالح‌آباد توسط نیروهای هلال‌احمر امدادرسانی شدند.
 دکتر سیدمجتبی احمدی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: خودروی این تعداد خانواده که شامل 17نفر می‌شدند در برف و کولاک قبل از ظهر روز یکشنبه در کیلومتر36محور تربت جام-صالح آباد گرفتار شده بودند.
نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر از پایگاه بنی‌تاک در محل حاضر شدند و اقدام به امداد رسانی به حادثه‌دیدگان کردند.
احمدی اظهارکرد: در این رابطه برای مدت بیش از 2 ساعت خانواده‌های حادثه‌دیده به صورت اضطراری اسکان داده شدند و خودروهای گرفتار در برف آنان نیز توسط نیروهای جمعیت رها شدند.
مدیر عامل هلال‌احمر با بیان این‌که این خانواده‌ها پس از باز شدن راه به مسیر خود ادامه دادند، گفت: هم‌اکنون رفت و آمد در مسیر تربت جام – صالح‌آباد به حالت عادی بازگشته و در سایر محورها نیز گزارشی از حادثه گزارش نشده است.
طرح امداد و نجات زمستانی از 15آذرماه جاری در قالب 22 پایگاه دایم و 10 پایگاه موقت امداد و نجات در محورهای مواصلاتی استان آغاز شده است.


تعداد بازدید :  268