شماره ۴۴۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ آذر
صفحه را ببند
در نمايشگاه نفت خوزستان صورت گرفت
انعقاد 3 قرارداد نفتي با سازندگان داخلي

سه قرارداد میان شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب و سازندگان داخلی در زمان برپایی نمایشگاه صنعت نفت منعقد شد.
رئیس مهندسی ساخت کالای مدیر تدارکات و امور کالای مناطق نفت‌خیز جنوب در همین رابطه گفت: یکی از این قرارداد‌ها شامل ساخت نشت‌بندهای خشک است که مجری ساخت این کالا به عهده یک شرکت داخلی واگذار شد.
 «خالد واحدی» مبلغ این قرارداد را حدود یک‌میلیارد و ۸۰۰‌میلیون تومان عنوان ‌کرد و ادامه داد: این کالا در ابتدا ساخت کشور فرانسه بوده که ۱۱۰دستگاه از این دستگاه‌ها در شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز مارون و کارون وظیفه تزریق روزانه دستکم ۳۰‌میلیون مترمکعب گاز به چاه‌های نفت به منظور احیا در راستای ازدیاد برداشت فعال هستند.
واحدی اظهار داشت: قرارداد دیگر به ارزش ۹۰‌میلیارد تومان و قرارداد آخر رقمی در حد ۸۰‌میلیارد تومان است که این قرارداد‌ها نیز با شرکت‌های داخلی بسته شده است.
وی خاطرنشان کرد: مدت قرارداد اول ۶ماه، قرارداد دوم ۹ماه و قرارداد سوم ۶ماه خواهد بود که امید بسیاری داریم بر سر موعد مقرر تحویل داده شوند.
این مقام مسئول مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: تمام این موارد برای نخستین دفعه است که توسط سازندگان داخلی ساخته می‌شود، البته بعد از ساخت نمونه‌های‌ اولیه و تست میدانی آنها به صورت انبوه تولید و در اختیار صنعت نفت قرار خواهد گرفت.
خالدی در خاتمه تأکید کرد: به‌طور قطع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در خلال برگزاری این نمایشگاه ۱۲ قرارداد دیگر که البته با شرکت‌های داخلی هستند با رقمی بیش از ۳۰‌میلیارد تومان امضا می‌‌کند.

دستگاه پاورپک چندمنظوره ساخت داخل در نمایشگاه نفت خوزستان رونمایی شد
رونمايي از دستگاه پاورپك
دستگاه پاورپک چند منظوره ساخت داخل در دومین روز کار نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان در اهواز رونمایی شد.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، این دستگاه که برای نخستین‌بار در صنعت نفت کشور توسط شرکت پیراحفاری ایران طراحی و ساخته شده در دستگاه‌های لوله مغزی سیار کاربرد دارد.
مدیرعامل شرکت پیراحفاری ایران در این‌باره گفت: پاورپک یکی از اجزای اصلی و حساس دستگاه‌های لوله مغزی سیار است که بسته به نوع لوله مغزی سیار متفاوت است.
 عبدالمهدی مجتهدی با بیان این‌که این شرکت 6 دستگاه لوله مغزی سیار در اختیار دارد، افزود: کارشناسان مدیریت عملیات شرکت پیراحفاری با تکیه بر دانش و تجربه خود دستگاه جدید را به نحوی طراحی کرده‌اند که می‌تواند در همه دستگاه‌های لوله مغزی مورد استفاده قرار گیرد.
وی اظهار کرد: از ویژگی‌های این دستگاه بکارگیری آن در دستگاه‌های لوله مغزی در حین عملیات است و با این مزیت می‌تواند از هرگونه وقفه عملیاتی در تعمیر چاه‌ها که گاهی مخاطرات و مشکلات مربوط به خود را دارد، جلوگیری کند.
مجتهدی با اشاره به این‌که از دیگر مزیت‌های پاورپک چندمنظوره استفاده از آن در انتقال کابل درون لوله مغزی بدون نیاز به دستگاه لوله مغزی است، گفت: برای ساخت این تجهیز 5‌میلیارد ریال هزینه شده در حالی ‌که قیمت تقریبی خرید یک دستگاه آن با مشخصات بالا از خارج افزون بر 500‌هزار دلار است.
شرکت پیراحفاری ایران یکی از شرکت‌های تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که در زمینه ارایه خدمات فنی و تعمیرات چاه‌های نفت و گاز در حوزه عملیاتی مناطق نفت‌خیز جنوب و دیگر شرکت‌های نفتی از جمله شرکت نفت مناطق مرکزی فعالیت دارد.

رونمايي از 5 قطعه نفتي
مدیر تدارکات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: در 2روز نخست نمایشگاه صنعت نفت 5 تجهیز و قطعه نفتی رونمایی شد و طی 2روز آینده نیز چندین قطعه دیگر رونمایی خواهد شد.
ناصر خردمند در حاشیه نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت در جمع خبرنگاران عنوان‌ کرد: خوشبختانه امسال حضور سازندگان تجهیزات و قطعات نفتی مطلوب بوده و هر‌ سال حضور تولیدکنندگان پررنگ‌تر می‌شود.
وی افزود: امسال تقاضا برای حضور در نمایشگاه خیلی زیاد بود اما سعی شد از شرکت‌های توانمند تولیدکننده قطعات و تجهیزات نفتی دعوت شود.
مدیر تدارکات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح ‌کرد: تجهیزات و قطعات فراوانی داشتیم که به دلیل این‌که هنوز تست میدانی نشده بودند، نتوانستیم در نمایشگاه ارایه دهیم. تولید این 5قطعه حاصل همکاری بین متخصصان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و سازندگان بخش‌خصوصی است.
خردمند بیان ‌کرد: همکاری بین شرکت‌های دولتی و بخش‌خصوصی نفت در راستای ارتقای استانداردها انجام می‌شود تا سازندگان بتوانند محصولات خود را با کیفیت بالا در عرصه بین‌المللی عرضه کنند. نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان از 15تا 18آذرماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز برپاست.


تعداد بازدید :  271