شماره ۱۶۷۲ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۹ فروردين
صفحه را ببند
زنبیل

بازار خودرو و گیجی پس از تعطیلات

ایرنا| رئیس اتحادیه صنف نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران تأکید کرد بازار این روزها «گیج» است، زیرا قیمت‌ها بی‌دلیل دچار تغییر شده، اما صفی برای خرید تشکیل نشده است. سعید موتمنی درباره وضع این روزهای بازار خودرو می‌گوید:  «بازار خودرو که از نیمه دوم اسفندماه به‌دلیل افزایش عرضه شرکت‌ها، به شرایط تعادل نزدیک شده بود و قیمت‌های منطقی‌تری اعلام می‌شد، در یک هفته گذشته دوباره روند افزایشی را تجربه کرد. هفته گذشته یکی از شرکت‌های داخلی قیمت یکی از محصولات شاسی‌بلند مونتاژی خود را به‌طور سلیقه‌ای تا 26‌میلیون تومان افزایش داد، درحالی‌که اتفاق خاصی در هفته‌های آغازین امسال نیفتاده بود. این افزایش قیمت بار روانی داشت و بهای محصولاتی نظیر سراتو، پژو 2008 و چانگان تا 25‌میلیون تومان افزایش یافت.»

زمین رایگان برای سیل‌زدگان
مهر|  مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن از اختصاص زمین رایگان به خانوارهایی که واحدهای مسکونی آنها در شهرها و روستاهای واقع در حریم رودخانه‌ها قرار داشته و بر اثر سیل به‌طور کامل تخریب شده، خبر داد. مجید جودی با اعلام این‌که در مجموع ۲۷۰۰ واحد احداثی شهری، ۱۱‌هزار واحد احداثی روستایی و ۱۷‌هزار واحد تعمیری ارزیابی‌های بنیاد مسکن از آسیب‌های وارده به سیل لرستان است، از آغاز بازسازی واحدهای تعمیری و ارایه تسهیلات بانکی به خانوارهای سیل‌زده در معمولان و پلدختر خبر داد و گفت: «ارزیابی‌ها از میزان خسارات به واحدهای مسکونی شهری و روستایی تحت مسئولیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اتمام رسیده و عملیات بازسازی آغاز شده است. ضمن این‌که اولویت بازسازی‌ها به واحدهای تعمیری اختصاص یافته و واحدهای تعمیری معمولان و پلدختر از روز گذشته به بانک‌ها معرفی می‌شوند تا تسهیلات را دریافت کنند.»

ثبات قیمت مرغ

ایلنا|  رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از ثبات قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت‌ مرغ همچنان با قیمت 11‌هزار و500 تومان در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود. مهدی یوسف‌خانی فروش مرغ با مبلغ بیش از 11‌هزار و 500 تومان را تخلف عنوان کرد و گفت: «با توجه به قیمت مصوب، هیچ خرده‌فروشی حق ندارد مرغ گرم را بالاتر از ۱۱‌هزار و ۵۰۰ تومان عرضه کند و درصورت مشاهده با متخلف برخورد قانونی می‌شود. از مردم هم می‌خواهیم به هیچ عنوان مرغ با قیمت بالاتر از 11‌هزار و 500 تومان خریداری نکنند.» درحال حاضر هر کیلوگرم مرغ آماده طبخ در عمده‌‌فروشی درِ کشتارگاه 11‌هزار تومان است که این مبلغ در روز شنبه به 10‌هزار 500 تومان کاهش پیدا خواهد کرد.

 


تعداد بازدید :  869