شماره ۴۴۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ آذر
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

آلبوم موسیقی «قطره‌های باران» به آهنگسازی کیخسرو، تهمورس و سهراب پورناظری با صدای علیرضا قربانی روز اول دی‌ماه منتشر خواهد شد.

در آستانه سالروز احمد شاملو؛ مرکز موسیقی بتهوون از یک آلبوم جدید شاملو رونمایی می‌کند.

قرار است آلبومی از شعرخوانی‌های احمد شاملو که در آبان ‌سال ۵۱ آماده شده؛ در سالروز تولد احمد شاملو باعنوان غریبانه رونمایی شود.

دیوید او راسل فیلمساز غیرمتعارف سینمای آمریکا برای فیلم تازه‌اش «جوی» دوباره از جنیفر لاورنس دعوت به همکاری کرده است.

شماره جدید مجله تخصصی شعر با سردبیری علیرضا قزوه منتشر شد.

دانشجویان برای دیدن نمایش «آقا لیلا» در خانه نمایش اداره تئاتر می‌توانند از بلیت نیم بها استفاده کنند، نمایش «آقالیلا» نوشته مهرداد کوروش‌نیا و به کارگردانی سعید زارع و حسام لک که از 9 آذرماه در خانه نمایش اداره تئاتر به روی صحنه رفته است، و تا پایان آذرماه اجرای آن ادامه خواهد داشت.

انوشیروان ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون از روز دهم آذرماه به دلیل حمله قلبی در بخش‌ آی‌سی‌یو یکی از بیمارستان‌های تهران بستری است و وضع او در چند روز اخیر تغییر محسوسی نداشته است.

قرارداد 2 فیلم‌سینمایی «سیزده» به کارگردانی هومن سیدی و «چهارباندی» به کارگردانی محمدجعفر باقری‌نیا در گروه سینمایی آزاد بسته شده است. براساس این قرارداد، «سیزده» از دهم دی‌ماه و «چهارباندی» از بهمن‌ماه در گروه آزاد اکران می‌شوند.

«تام هنکس» بازیگر سرشناس و برنده اسکار‌ هالیوودی شب   یکشنبه نشان مرکز کندی بالاترین نشان افتخار آمریکا برای تأثیرگذاری در امر فرهنگ را از «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری وقت این کشور دریافت کرد.

درحالي‌كه فيلمبرداري «يك شهروند معمولي» دو هفته‌اي است آغاز شده چند روز قبل ناصر تقوايي با حضور سر صحنه اين فيلم به صورت نمادين سكانسي از فيلم برزگر را كارگرداني كرد.

فيلمي كه احتمال دارد براي نمايش در جشنواره امسال آماده شود. گروه اين روزها در يكي از شهرك‌هاي قديمي تهران مشغول فيلمبرداري است تا به سياق دو فيلم قبلي برزگر يك شهرك لوكيشن اصلي فيلمش باشد.

فیلم «بچگی» ساخته «ریچارد لینکلیتر» موفق به کسب چهار جایزه ازجمله جوایز بهترین فیلم و کارگردانی از جوایز انجمن منتقدین لس‌آنجلس شد.

مستند «از ایران یک جدایی» از 18 آذر در گروه سینمایی «هنر و تجربه» به نمایش درخواهد آمد.

بابک حمیدیان به پرفورمنس «مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها» به کارگردانی علی اتحاد پیوست. این پرفورمنس به تهیه‌کنندگی مجید رحیمی‌جعفری از 20 دی تا 10 بهمن‌ماه در فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد شد.

جلسه پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «میهمان داریم» آخرین ساخته محمدمهدی عسگرپور امروز 18 آذرماه با حضور بازیگران و عوامل فیلم در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

محمد خزاعی، تهیه‌کننده فیلم «بوف کور» به کارگردانی احمدرضا معتمدی اعلام کرد این فیلم ربطی به داستان صادق هدایت با همین نام ندارد.

علیرضا قربانی خواننده موسیقی سنتی کشورمان که در فستیوال موسیقی صوفی کشور پاکستان شرکت کرده بود در دو شهر لاهور و اسلا‌م‌آباد به اجرای برنامه پرداخت و نشان فستیوال صوفی را از رافی پیر برگزارکننده این فستیوال دریافت کرد.

نمایش «خرس آرکانسا» به کارگردانی مهدی مقیمی‌اسفندآبادی، پنجشنبه ۲۰ آذرماه، در دو نوبت ۱۶ و ۱۸ اجرا خواهد شد.

تماشاخانه سنگلج جمعه بیست‌ویکم آذرماه به مناسبت اربعین حسینی اجرا نخواهد داشت.

با پایان تصویربرداری فیلم تلویزیونی «دریادلان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سامان سالور تدوین و صداگذاری‌اش آغاز شد.


تعداد بازدید :  202