شماره ۱۶۷۲ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۹ فروردين
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# ملخ‏ # ماکان_بند # شفافیت#سینما_شفاف

طبق اخبار منتشر شده در رسانه‌ها هجوم پرشمار ملخ‌های صحرایی با سرعت ۲۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر در روز، از شبه‌جزیره عربستان به ‏سمت استان‌های جنوبی حمله‌ور شدند که این اتفاق تهدیدی جدی برای امنیت غذایی ایران محسوب خواهد شد. این اتفاق البته در ‏فضای مجازی هم مورد توجه مردم قرار گرفت و توییت‌های جالبی درباره آن منتشر شد.
«ملخ رو دیگه کجای دلمون بذاریم.»
«ما پیاز و سیب‌زمینی صادر می‌کنیم‎. ‎در عوضش از اونور ملخ وارد میشه.»
«تا یه ذره بارون اومد کشاورزها خوشحال شدن حالا ملخ‌ها دارن به زمین‌های کشاورزی حمله میکنن. بلا هم یکی، دوتا، این ‏دیگه چه وضعشه.‏»
«تو این اوضاع همین هجوم چند صد‌میلیون ملخ به کشورمون کم بود!‏»
«سیل ملخ‌ها رو دیگه واقعا نیستم!‏»

اظهار محبت لارا فابیان، خواننده مشهور بلژیکی- کانادایی به ماکان‌ بند اتفاق بامزه این روزهای فضای مجازی است. فن‌پیج‌های این گروه که اخیرا هم به دلیل ورودشان به این فضا مورد حمله کاربران توییتر واقع شده بودند، به اتفاق این خبر را در صفحات اینستاگرام کار کردند؛ خبری که دیروز به رسانه‌ها هم راه پیدا کرد. چند وقت قبل رهام‌ هادیان بخشی از قطعه معروف لارا فابیان را که یکی از پرطرفدارترین آثار موسیقی به زبان فرانسوی است، بازخوانی کرد و بعد ویدیویی از اجرایش را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. ظاهرا لارا فابیان در کامنتی برای آنها، واکنش مثبتی به اجرا داشته است. البته اگر در این صفحات کمی بگردید با کامنت‌های جالب کاربران هم مواجه خواهید شد. برخی از این کامنت را با هم می‌خوانیم:  
ایران لوپ: واقعا لارا فابین باید آن‌قدر بی‌هنر باشه که به خوندن این دو تا بخواد واکنش نشون بده. این دوست خواننده هنوز بلد نیست کلمات رو درست تلفظ کنه. اون دوست دیگه هم بلد نیست از ساستین پیانو استفاده کنه و کلا هم خوانندگی بلد نیستن.
اف.تی.اچ.ام: اگه جاش بودم خودکشی می‌کردم.
حامد: اصلا هم تابلو نیست درحال ایجاد موج هستین.
کامنت‌های دیگری هم به دفاع از ماکان پرداخته‌اند که البته بیشترشان همان فن‌پیج‌ها هستند. برخی از این کامنت‌های هواداران جز صفحات تبلیغاتی هم به شرح زیر است؛
آزیتا: ببخشید این‌که بعضی‌ها نمی‌خوان قبول کنن که ماکان جهانی شده و لارا فابیان هم پست رهامو لایک کرده و کامنت گذاشته، دست ما نیست، مشکل از یه جای دیگه ‌است.
آ.آ: آره دیگه آرتیست دهه هفتادی ترکونده.
سپید: کور بشه چشم دشمناتون.
 
اقدام قابل توجه سازمان سینمایی در انتشار ریزهزینه‌های برگزاری جشنواره‌ فیلم فجر در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت.  ماجرا از وعده شفافیت رئیس سازمان سینمایی آغاز شد که وعده داد تمام فعالیت‌ها و هزینه‌های سازمان سینمایی را بی‌کم‌وکاست رسانه‌ای کند. این خواسته در اولین گام‌ها در مورد افشای کمک‌های فارابی و دیگر نهادهای دولتی چون سینمای مستند، نیمه‌حرفه‌ای و... مورد استقبال قرار گرفت. گام بعدی سازمان سینمایی نیز رسانه‌ای‌کردن ریزهزینه‌های برگزاری جشنواره فیلم فجر بود که به‌عنوان اقدام قابل توجه سازمان سینمایی مورد استقبال کاربران فضای مجازی قرار گرفت، تا حدی که بی‌شمار کاربر توییتر و حتی کانال‌های تلگرامی با نشر و بازنشر این چند سطر که «سی‌وهفتمین جشنواره ملی فجر به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده در مجموع با حدود 6‌میلیارد و ۳۰۰‌میلیون تومان برگزار شده است»، این اقدام را مورد تقدیر قرار دادند. تا حدی ‌که دیدن چنین توییت‌هایی در روز گذشته با هشتگ #سینما_شفاف و #شفافیت اتفاقی عادی بود: «حرکت خوبیه، بهترش اینه که شرح داده بشه که چه افراد و شرکت‌هایی در این اعداد و ارقام حضور داشتند.»
البته مثل همیشه  انتقاداتی نیز در کار بود: «قسمت بدش اینه که حدود 6 میلیارد برای این اجرای ضعیف و بد سلیقه هزینه شد.»

 


تعداد بازدید :  835