شماره ۴۴۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ آذر
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

  وضعیت بورس، خصوصی‌سازی را دست به عصا کرد | علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: عرضه‌های سازمان خصوصی‌سازی در‌ سال‌جاری با توجه به وضع بازار سرمایه و با هماهنگی مدیران بورس صورت گرفته است. وی درخصوص عرضه‌های سازمان خصوصی‌سازی از ابتدای امسال تاکنون گفت: با توجه به شرایط بازار سرمایه در سال‌جاری، عرضه‌های این سازمان در بورس اوراق بهادار با حساسیت انجام شده است. عرضه‌های سازمان خصوصی‌سازی در بورس در 9 ماه گذشته، دست به عصا و با هماهنگی مدیران بازار سرمایه صورت گرفت تا عرضه‌های دولتی فشار مضاعفی بر بورس وارد نکند.

  خوش‌بینی مفرط سهامداران به مذاکرات، بورس را منفی کرد | امید احمدی کارشناس بازار سرمایه گفت: پیش‌بینی سهامداران از رسیدن به توافق در مذاکرات، موجب پیش‌خور شدن خبرها و نیز رشد هیجانی در بازار سهام شد. وی درخصوص عوامل افت بازار سهام گفت: بررسی روند معاملات بورس در دو ماه گذشته نشان می‌دهد با توجه به خبرهای
 ضد و نقیضی که از نتیجه مذاکرات وین شنیده می‌شد، برآیند بازار سرمایه توافق در مذاکرات را پیش‌بینی می‌کرد و بر این اساس سهامداران زودتر از آنچه اتفاق بیفتد، به این مذاکرات و نتایج آن واکنش مثبت نشان دادند و این موضوع موجب افزایش قیمت‌ها و شاخص بورس و پیش‌خور شدن خبرهای مثبت از مذاکرات شد.

   نماد معاملاتی «فارس» متوقف شد | در جریان معاملات روز دوشنبه بازار سرمایه نماد معاملاتی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به منظور بررسی بیشتر اطلاعات متوقف شد. بازگشایی نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان و توقف نماد معاملاتی قرارداد آتی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و مجتمع سیمان غرب آسیا نیز از دیگر آمد و رفت‌های تالار شیشه‌ای از دادوستدها بوده است.

 


تعداد بازدید :  131