شماره ۴۴۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ آذر
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

رکوردزنی قیمت بنزین در آمریکا: تحقیقات موسسه لاندبرگ (Lundberg) از پمپ بنزین‌های آمریکا نشان می‌دهد بهای بنزین در این کشور حدود 2.72دلار به ازای هر گالن است. این رقم نسبت به اوایل ماه می‌ یک دلار کاسته شده است. چنین کاهش قیمتی طی 4‌سال گذشته بی‌سابقه بوده است. (ویک)

قدرتمند شدن دلار در برابر یورو: ارزش دلار در مقابل یورو طی 2سال گذشته به قدرتمندترین نقطه رسیده است. این امر نشان می‌دهد اعتماد مشتری و میزان خرده‌فروشی بهبودیافته است. ارزش دلار 0.2‌درصد افزایش یافته و قیمت آن به ازای هر یورو 1.2256دلار است. ( بلومبرگ).

بدهی‌های رسمی چین: اقتصاد چین به کندی رشد می‌کند و بازارهای مسکن این کشور نیز راکد هستند. بسیاری از کارشناسان نگران آن بودند که بدهی‌های سنگین شرکت‌های دولتی و خصوصی مشکل‌ساز شود. اکنون نشانه‌هایی در بازار ظهور کرده که شرکت‌های بزرگ و کوچک به دنبال دریافت وام از کشورهای خارجی هستند تا بتوانند به فعالیت شان  ادامه دهند (کوارتز).

اوج اشباع بازار نفت در 2015: قیمت نفت روز گذشته بیش از یک دلار کاهش یافت و به سطح قیمت 2009 میلادی رسید. این امر پس از آن اتفاق افتاد که موسسه مالی مورگان استنلی از پیش‌بینی قیمت نفت برنت کاست و اعلام کرد اشباع بازار در ‌سال آتی به اوج می‌رسد. بهای نفت پس از 97 سنت کاهش به 67.53 دلار رسید (رویترز).

افزایش 5دلاری قیمت طلا: پس از انتشار نرخ بیکاری آمریکا و کاهش بهای طلا، روز گذشته بهای این کالا کمی بهبود یافت و با 5.50 دلار افزایش به 1195.90دلار به ازای هر اونس رسید. (مارکت واچ).


تعداد بازدید :  213