شماره ۱۶۶۹ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۶ فروردين
صفحه را ببند
گردانندگان کانال رئیس دستگاه قضا برای جلوگیری از بسته‌شدن این کانال از «نقطه» استفاده می‌کنند
تلاش برای حفظ کانال ابراهیم رئیسی در تلگرام

تلگرام همچنان فیلتر است، اما برخی سیاسیون که با شروع فیلترینگ این پیام‌رسان خارجی رفته بودند، کم‌کم برمی‌گردند یا حداقل تلاش می‌کنند مانعِ از بین رفتن کانال خود و از دست دادن اعضای آن شوند. رئیس دستگاه قضا نیز گرچه هنوز به تلگرام بازنگشته، اما سعی دارد با فرستادن نشانه‌هایی کوچک از قبیل: «نقطه»، کانال خود را در این پیام‌رسان فیلترشده از خطر نابودی نجات دهد.
گردانندگان صفحه سیدابراهیم رئیسی در دو روز گذشته با ارسال «نقطه» در کانال تلگرامی او تلاش دارند صفحه‌اش را در این پیام‌رسان خارجی حفظ کنند. صفحه او در تلگرام ۲۷‌هزار عضو دارد. روز پنجشنبه پیغامی در صفحه تلگرام رئیسی نمایان شد که تأکید داشت در صورتی که این کانال در یک ماه آينده فعالیت نداشته باشد، به‌صورت خودکار حذف می‌شود. چند ساعت بعد از این پیام، نشانه «نقطه» در این کانال ارسال و پس از چند ثانیه نیز پاک شد. قبل از ظهر دیروز نیز بار دیگر این نشانه بر صفحه تلگرامی سیدابراهیم رئیسی نمایان شد تا این احتمال که ارسال نشانه نقطه برای بار اول خطای سهوی بوده، رد و این گمانه تقویت شود که گردانندگان کانال رئیس جدید دستگاه قضا قصد بازگشت به تلگرام را دارند يا حداقل نمي‌خواهند كانال در اين پيام‌رسان از بين برود.
تلاش علم‌الهدی برای حفظ صفحه تلگرام
فعالیت بسیار محدود در تلگرام برای زنده نگه‌داشتن صفحات در این پیام‌رسان خارجی، محدود به رئیسی نمی‌شود. در صفحه رسمی پدر همسر او، سیداحمد علم‌الهدی در تلگرام نیز هر از گاهی پیامی به این مضمون که ما را در پیام‌رسان‌های داخلی دنبال کنید، ارسال می‌شود. حتی یک بار کانال تلگرام او با انتشار پیامی از بازگشت به این پیام‌رسان خارجی خبر داده و تأکید کرده بود: «به‌خاطر عدم اقبال مخاطبان به پیام‌رسان‌های داخلی تاکنون، فعلا همزمان در تلگرام نیز فعالیت خود را ادامه می‌دهیم.»
با افزایش واکنش‌ها به بازگشت علم‌الهدی به تلگرام، ادمین این کانال مسئولیت بازگشت دوباره به تلگرام را پذیرفت و ضمن عذرخواهی تأکید کرد این کانال به دستور آیت‌الله علم‌الهدی و در جهت حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، فعالیت خود را در تلگرام پایان می‌دهد. با این‌حال، بعد از این اطلاعیه چند پیام دیگر که در ظاهر به معرفی صفحات رسمی امام‌جمعه مشهد در پیام‌رسان‌های داخلی می‌پردازد، مشاهده می‌شود. تلگرام در صورتی که یک کانال برای مدتی معین فعالیت نداشته باشد، به ادمين هشدار مي‌دهد در صورت فعاليت نداشتن اين كانال حذف مي‌شود.

 


تعداد بازدید :  183