شماره ۱۶۶۹ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۶ فروردين
صفحه را ببند
زنبیل

جزییات تعرفه‌های جدید برق
فارس| شرکت توانیر تعرفه‌های برق بخش‌های مختلف مصرفی و شرایط عمومی آنها از ابتدای اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ را براساس مصوبه جدید دولت در این زمینه که در تاریخ ۲۷ اسفندماه ‌سال گذشته ابلاغ شده بود، اعلام کرد. هیأت وزیران در جلسه ۱۹اسفند ۱۳۹۷ مقرر کرد تا بهای آب شرب و برق از ابتدای اردیبهشت‌ سال ۱۳۹۸ سالانه به میزان 7‌درصد افزایش یابد. همچنین از ابتدای خرداد ماه، سالانه ۱۶‌درصد به خالص صورت‌حساب آب و برق مصارف خانگی مشترکان پرمصرف افزوده می‌شود و به این ترتیب تعرفه پرمصرف‌ها 23‌درصد افزایش خواهد داشت. به عبارت دیگر، براساس این مصوبه بهای آب و برق برای کم‌مصرف‌ها ۷‌درصد و برای پرمصرف‌ها ۲۳‌درصد افزایش یافت.

افزایش نرخ  حق بیمه شخص ثالث
تسنیم| شورایعالی بیمه، نرخ حق بیمه پایه شخص ثالث در‌ سال 1398 برای همه وسایل نقلیه را 15‌درصد نسبت به ‌سال گذشته افزایش داد. اوایل اسفند ماه سال 97 قوه قضائیه نرخ دیه را برای ‌سال‌جاری حدود 16.9‌درصد افزایش داد و با مصوبه شورایعالی بیمه، شرکت‌های بیمه 15‌درصد دیگر به نرخ بیمه‌نامه‌های شخص ثالث اضافه کرده‌اند. براساس مصوبه شورایعالی بیمه، همه شرکت‌های بیمه موظفند بیمه‌نامه‌های شخص ثالثی را که تاریخ شروع پوشش آنها از اول فروردین 1398 و پس از آن است، با تعهدات بدنی 3میلیارد و 600‌میلیون ریال (معادل دیه ماه‌های حرام) و تعهدات مالی حداقل 90‌میلیون ریال صادر کنند.

گرانفروشی ایران‌ایرتور
ایسنا| رئیس سازمان هواپیمایی کشور ایران ایرتور را به گرانفروشی متهم کرده بود، اما این شرکت ادعای عابدزاده را رد کرد. با این حال سازمان هواپیمایی کشوری هم کوتاه نیامده و دوباره به رسانه‌ها گفته گرانفروشی شرکت مربوطه محرز بوده و در این رابطه تذکر لازم نیز داده شده است. رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درخصوص رد ادعای رئیس این سازمان مبنی بر گرانفروشی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تور گفت:  «به طور حتم اگر این مسأله برای رئیس سازمان هواپیمایی کشوری محرز نبود، چنین مسأله‌ای اعلام نمی‌شد، کما این‌که در این رابطه به شرکت مذکور تذکرات شفاهی داده شده بود. این موضوع مربوط به قبل از آغاز پروازهای نوروزی بود و تذکرات لازم در زمینه قیمت بلیت هواپیما به شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تور داده شده بود و جریمه نیز توسط دستگاه‌های دیگر مدنظر قرار گرفت.»


تعداد بازدید :  302